2 950 läst ·
19 svar
3k läst
19 svar
Ett praktiskt 2-planshus, vad tror ni om planlösningen?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 214 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 214 inlägg
Det där är nog en personlig känsla för jag håller inte med. Jag tycker mest det ser underligt ut när folk ställer soffan en bit från väggen och lämnar en smal yta som inte kan användas till något och gör att det blir trångt mellan möblerna på andra håll i rummet. Jag kan förstå det om man har ett jättestort vardagsrum men de flesta har ju inte så stora ytor att bre ut sig på. Jag tycker att en stor samlad golvyta är det som skapar en känsla av rymd.Johannes Carlsson skrev:
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 296 inlägg
20cm gör det bara märkligt, det håller jag med om. Syftar mer på hörnsoffa kontra soffa + fåtölj. Där man får ett luftigare hörn.
Sen är det så med ytor att en samlad gigantisk yta där upplevs varje kvadratmeter inte lika stor som det gör om ytan bara är tillräckligt stor.
Sen är det så med ytor att en samlad gigantisk yta där upplevs varje kvadratmeter inte lika stor som det gör om ytan bara är tillräckligt stor.
En möjlighet att kunna skärma av menlla våningarna är inte dumt.Mitt tips där är att fundera på en vikdörr. Tar lite plats ihopviktJohannes Carlsson skrev:
Klicka här för att svara