BirgitS
Rabbithole Johannes Carlsson skrev:
Tänk på att möbleringen känns rymligare och mer levande om man inte möblerar allt längs väggar. Ett vanligt problem är att många fyller upp längs väggar och hörn med soffan.
Det där är nog en personlig känsla för jag håller inte med. Jag tycker mest det ser underligt ut när folk ställer soffan en bit från väggen och lämnar en smal yta som inte kan användas till något och gör att det blir trångt mellan möblerna på andra håll i rummet. Jag kan förstå det om man har ett jättestort vardagsrum men de flesta har ju inte så stora ytor att bre ut sig på. Jag tycker att en stor samlad golvyta är det som skapar en känsla av rymd.

20cm gör det bara märkligt, det håller jag med om. Syftar mer på hörnsoffa kontra soffa + fåtölj. Där man får ett luftigare hörn.
Sen är det så med ytor att en samlad gigantisk yta där upplevs varje kvadratmeter inte lika stor som det gör om ytan bara är tillräckligt stor.

Rabbithole Johannes Carlsson skrev:
En glasdörr till trappan uppe så man kan skärma av ljud mellan planen?
[bild]

Sen hade jag vänt på köket och öppnat upp lite mot entrén. Tagit bort entretoan och flyttat dörren till tvättstugetoan. Det blir trångt med dörrarna mot varandra sådär annars. Och ni ska ju ändå bara tvätta uppe.

[bild]
En möjlighet att kunna skärma av menlla våningarna är inte dumt.Mitt tips där är att fundera på en vikdörr. Tar lite plats ihopvikt

Åsa Lund
M Mats skrev:
En möjlighet att kunna skärma av menlla våningarna är inte dumt.Mitt tips där är att fundera på en vikdörr. Tar lite plats ihopvikt
Fast en sådan har ingen vidare ljudklass...

Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Fast en sådan har ingen vidare ljudklass...
nä det har de inte men vi hade en mellan kök och vardagsrum, gjorde ändå en skillnad

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.