Skall prova att spackla och måla en vägg själv för att se om jag klarar av det för att antingen sedan göra resten av mitt arbete eller plocka in en målare som får göra rätt.
Är renoverat med nedtagna bröstpaneler och mellanväggar så på en del ställen har jag nu större glipor mellan gipsskivor och på några ställen är det skarvar som inte är nedfasade.
Har läst att om man har större skarvar är det bra att köra med gipsbruk i dessa istället för sandspackel.
Vad är skälet? Är det för att det inte krymper? Om man spenderar mer kalendertid och spacklar i flera omgångar kan man då ändå använda vanligt spackel? Jag har ju gott om tid och kan vänta dagar mellan mina spacklingar.
Där man inte har de fasade sidorna av gipsskivan skall man vad jag förstår skapa en egen fasning. Av det jag sett är denna ju dock bara ett relativt smalt v som ju är mycket smalare än pappersremsan. Så vad är vitsen med denna avfasning? Är det bara för att få in lte mer spackel under pappersremsan även om det inte blir under hela remsan?