64 813 läst ·
370 svar
65k läst
370 svar
Ett helt dagis leker på vår BRF innergård
TS var inte orolig för huruvida hen kunde tillåta barnen att leka på dennas lekplats.Alfredo skrev:
Betyder det att styrelsemedlemmar får betala eventuellt skadestånd med egna pengar? Om så är fallet, kan stämma besluta om att föreningen ändå betalar skadeståndet?The Famous skrev:
Eller är det alltid föreningen som får betala skadestånd?
En klok styrelse tecknar en styrelseförsäkring så skyddar man ledamöterna.jarlh skrev:
Det vette fan i det här läget, vi kanske har en vinnare i TS. Barnen kommer en gång mitt på dagen (dagistid) och har skrider genast till verket med en uppeldad insändare.A arasmus skrev:
Det var det säkert men det är inget som kommunen kan besluta om i en detaljplan på kvartersmark. Vill kommunen ha allmän plats så får man detaljplanera för allmän plats. Då har man säkrat allmänhetens tillgång till marken.M -MH- skrev:
För att få de gulliga barnen ur ekvationen. Jag har en ny affärsidé:
Rastafari AB
Vi säljer rastning av dina hundar på Stockholms innerstads sköna gröna innergårdar. Genom att våra medarbetare är tonåringar från stadsdelen så har de unik kännedom om Vasastans slutna gårdar och hur man kommer genom portar och grindar.
VD A. Malmberg
Vad tror ni, flyger det juridiskt?
Rastafari AB
Vi säljer rastning av dina hundar på Stockholms innerstads sköna gröna innergårdar. Genom att våra medarbetare är tonåringar från stadsdelen så har de unik kännedom om Vasastans slutna gårdar och hur man kommer genom portar och grindar.
VD A. Malmberg
Något mindre tillspetsade varianter av detta finns redan (tog bort det med portar och grindar), finns även för människor i form av löpträning, så jag ser ingen risk att rättshaveristerna saknar betydelsefulla arbetsuppgifter, ut och dokumentera övertrampen (pun intended) och skicka långa dokument till rättsapparaten.Claes Sörmland skrev:
För att få de gulliga barnen ur ekvationen. Jag har en ny affärsidé:
Rastafari AB
VD A. Malmberg
Jag har ingen allmän statistik om hus nära förskolor är svårsålda.LasseLund skrev:
I mitt område var ett hus mer svårsålt. Enligt min bedömning så såldes det till underpris. Dock så gränsade båda uteplatserna mot varandra och det blev väldigt trixigt vid infarten till huset då föräldrar hämtade och lämnade barnen.
Min poäng är om man väljer att bo nära en känd ljudkälla (inflygning, båthamn, helikopterplatta, minaret, förskola, lövblåstestfabrik) så vet man förutsättningarna.
Själv bor jag ca 40 meter från en fotbollsplan. Störande med bilparkering, tjo och tjim, visselpipa - men allt detta visste jag - så jag klagar inte. Jag t.om spolar planen på vintern för att allmänheten och framför allt barnen från skolor i närheten ska kunna åka skridskor. Dessutom ligger platsen under inflygning.
Men om man vill undvika dessa ljud så förstår jag att man blir aningen missnöjd om barnen från förskola leker ett par meter från ens öppna fönster/balkong. Men tur att vi alla är olika.
Städare - lokalvårdare - sanitetsteknikerF Fagelbla skrev:
De är städare eller hur? Vad är problemet med det? I mitt jobb inom sjukvård är de specialutbildade och jag hoppas de är stolta över sin insats. Vi övriga är iaf beroende av insatsen.
Likaså har vi medicinska sekreterare. De är mycket stolta över sin titel som tar ett par år utbildning att få. De vill absolut inte kallas medicinska administratörer.
Man skapar inte stolta yrkesgrupper genom att byta namn på dem, utan genom utbildning, respekt från ledningen och samhörighet.
Det är väl för att dom vill göra sitt jobb lite mer exotiskt och att folk inte riktigt ska förstå vad dom sysslar med. Sjukgymnast förstår ju alla vad det är och det är ju inte så märkvärdigt, men fysioterapeut låter ju mycket mer spännande.M -MH- skrev:
När jag en gång för länge sedan förhandlade om min lön och mina arbetsuppgifter så beklagade chefen att dom inte kunde betala lite mer men jag blev erbjuden en "finare" titel i ställe. Jag tackade nej till erbjudandet och avslutade rätt snart "samarbetet".