1 828 läst ·
9 svar
2k läst
9 svar
Etiketter på Festools hemsida
De etiketter som sitter som original är ju som bekant helt värdelösa och ramlar av med en gång. För ett tag sedan bytte de till en ny typ av etikett som otroligt nog var ännu sämre. Jag trodde inte att det var möjligt. Klistret är ungefär lika bra som det som sitter på post-it-lappar. Etiketterna blev därmed av lika låg kvalitet som manualerna.
Jag upptäckte av en händelse att man kan ladda ned etiketter på Festools hemsida. Jag gissar att de är tänkta att användas till de nya systainrarna. Men jag kommer att skriva ut, plasta in och sätta fast med kontaktlim på mina vanliga systainrar. Jag får återkomma med bildbevis om det finns intresse.
Jag upptäckte av en händelse att man kan ladda ned etiketter på Festools hemsida. Jag gissar att de är tänkta att användas till de nya systainrarna. Men jag kommer att skriva ut, plasta in och sätta fast med kontaktlim på mina vanliga systainrar. Jag får återkomma med bildbevis om det finns intresse.
Produkter som diskuteras: "kontaktlim"
Kontaktlim
Kontaktlim är ett kraftfullt, snabbverkande lim som är utformat för att permanent binda samman en mängd olika material, inklusive laminat, fanér, läder, kork, papper, plywood, tyg och många typer av plast. Det är mycket effektivt för
Läs mer
Jag tycker att Etikett-ansvarig på Festool ska ringa närmsta fabrik där dom monterar tex möbler/dörrar etc med härdat glas. Fråga var dom köper sina små etiketter alt etikettlim så är saken löst. Etiketten kommer garanterat att överleva såväl systainern som verktyget inuti. :wow:
Ja dom där etiketterna sitter riktigt dåligt, mina rök när jag fick tillbaka min skruvdragare från rep och det satt fraktsedlar över hela lådan som jag fick dra bort.
Däremot så satt etiketterna på L-boxxxxxxxxarna som jag hade alldeles utmärkt.
Mitt tips är att använda sån där laminering som är lite mattare i ytan, enligt mig så ser det lite proffsigare ut.
Bilder på resultatet uppskattas!
Däremot så satt etiketterna på L-boxxxxxxxxarna som jag hade alldeles utmärkt.
Mitt tips är att använda sån där laminering som är lite mattare i ytan, enligt mig så ser det lite proffsigare ut.
Bilder på resultatet uppskattas!
Tyvärr visade det sig att etiketterna var pyttesmå och jag kom inte på något vettigt sätt att göre dem större. Därför gör jag för tillfället nya, egendesignade etiketter i datorn. De kommer att skrivas ut och plastas in och limmas fast en gång för alla. Självklart tar jag med min skojiga streckgubbe i designen!
Jag köpte för något år sedan klisterlappar i specialstorlek (man kunde själv ställa in på någon vänster) på nätet - precis lagom i storlek. Tyvärr satt de också helt värdelöst. Sen blev det en bred tejpbit och spritpenna på det, har funkat bra. Hade funkat utmärkt om jag hade kunnat skriva läsligt.
Skönt att höra att det inte bara är jag som stör mig på etiketterna. Nu vill jag ha det snyggt och prydligt i och med att jag har byggt egen verkstadsinredning som baserar sig på sysportkonceptet. Jag är övertygad om att kontaktlim fäster på ABS-plasten. Om någon är intresserad så gjorde jag mitt examensarbete på limning av ABS-plast. Dock ej med kontaktlim.
Den som söker skall finna:
http://www.brandsoftheworld.com/logo/festool
Har löst problem åt mig tidigare i andra liknande fall.
http://www.brandsoftheworld.com/logo/festool
Har löst problem åt mig tidigare i andra liknande fall.
Haha! Rolig läsning! Jag har också irriterat mig lite på lossnade etiketter, men min fritid är begränsad, så jag anammade en lågteknologilösning. Med spritpenna har jag skrivit "skruvdragare", "sänksåg", "sticksåg", "hyvel", "tillbehör skenor" o.s.v. Vill man ha det riktigt stiligt kan man använda en textningsmall i lämplig storlek, men, jag lovar att det funkar bra ändå!
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
