A andersjohansson84 skrev:
Jag frågade bara vad lagen säger om det, men uppenbarligen får man inte fråga saker här...
'Lagfrågor' kanske passar bättre i juridik delen av forumet.. prova att fråga där om du inte uppskattar diskussionen

Så noga tycker jag inte TS behöver placera sin fråga, jag tycker vi kan göra en ansats att svara på frågan som TS faktiskt hade istället för att kritisera.

• Gilla
  • Älska
Vrana och 4 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Så noga tycker jag inte TS behöver placera sin fråga, jag tycker vi kan göra en ansats att svara på frågan som TS faktiskt hade istället för att kritisera.
Har du nått svar på TS frågor?

• Wow
Jorel03
  • Laddar…
F fribygg skrev:
så funkar inte BH

F fribygg skrev:
Nope, men jag kritiserar å andra sidan inte TS fråga eller val av kategori för att ställa den ;)

B Bill Algö skrev:
så funkar inte BH
OT: Har du hängt länge här? Jag tycker att konkreta frågor i rätt forum del brukar få svar.

Nope, men jag kritiserar å andra sidan inte TS fråga eller val av kategori för att ställa den ;)
OT: Nä, du skriver ju om ditt eget tak istället för att försöka besvara TS frågor.

F fribygg skrev:
OT: Har du hängt länge här? Jag tycker att konkreta frågor i rätt forum del brukar få svar.
flera minuter men hunnit med massor av trådar och de spårar ur direkt med personangrepp till följd
sällan TS får korrekta råd

F fribygg skrev:
OT: Nä, du skriver ju om ditt eget tak istället för att försöka besvara TS frågor.
Nja, det var faktiskt du som drog in mitt tak i det hela ;)

Jag har inte lyckats hitta den klassiska diagonalplattan i närtid, det verkar som att den produktionen kan vara nedlagd.

EDIT:

Nej, Cembrit verkar ha blivit uppköpta av Swisspearl som helt enkelt bara inte har den på sin svenska hemsida, däremot hittar jag den på den danska.
Det kan ju vara bra för TS att veta, men inte hjälper det om man funderar på vad lagen säger om att återmontera sitt eternittak..

• Gilla
Bill Algö
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Det kan ju vara bra för TS att veta, men inte hjälper det om man funderar på vad lagen säger om att återmontera sitt eternittak..
Sen kan man ju fråga sig om lagar måste följas slaviskt, alltid.
Ibland är det klokt att istället för lagligt ager pragmatiskt.
Det vore ju rent korkat av TS att riva ett fullt fungerande tak, bara för att. För att en fyrkantig lag säger så.

• Gilla
Bitterhetsakademin
  • Laddar…
B Bill Algö skrev:
flera minuter
Många år är nog mer korrekt. 😉

• Gilla
13th Marine
  • Laddar…
A andersjohansson84 skrev:
Jag frågade bara vad lagen säger om det, men uppenbarligen får man inte fråga saker här...
Klart du får fråga.
Varför jag undrade var vilket förhållningssätt jag hade haft själv...
Vore det mitt tak och den åtgärden föreslogs så hade jag gjort tummen upp då det hade blivit betydligt billigare och antagligen snyggare.
Hade jag varit den som skulle göra det som mitt dagliga arbete så hade jag sagt nej.
Jag gillar Eternit då det verkar vara det närmaste underhållsfritt mänskligheten har uppfunnit :-)

• Gilla
Intet och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Många år är nog mer korrekt. 😉
vet faktiskt inte när kontot registrerades.

B Bill Algö skrev:
vet faktiskt inte när kontot registrerades.
Det gäller att ha ett par i reserv när Electroluxaren går i retur. 😉

• Haha
Alfredo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.