För några veckor sedan köpte jag och min far en bänk bandsåg, nu letar vi efter lite tillbehör. Problemet är att jag mistänker att namnet är vilseledande.
Tilvärkad 1984, det vi behöver är en ny driv räm.
Ursäkta stavning dyselexi.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Tilvärkad 1984, det vi behöver är en ny driv räm.
Ursäkta stavning dyselexi.
De flesta tillbehören brukar gå att ordna även om man inte får någonting från tillverkaren. Min bandsåg kommer från en tillverkare som blev uppköpt och försvann 1918 och alla delar som jag har behövt har gått att ordna eller tillverka på något vis.
Tar man med gamla remmen då man far och handlar så kan de mäta så man garanterat får en likadan. Gummiaffären där jag är stamkund låter mig köpa remmar på öppet köp så jag får byta till längre eller kortare om den första inte passar.
Sågbladet kommer som metervara till handlaren så man mäter gamla bladet och ber dem kapa till och skarva ihop ett nytt likadant.
Strömbrytare och kablar går att ersätta med standarddelar.
Försvunna anhåll går att nytillverka om man är litet händig (jag har gjort det).
Klossarna till bladstyrningarna går att ersätta med antingen pockenholtz eller bok kokt i olja.
Elmotorer ar ofta standardmått och i absolut värsta fall går de att linda om.
Det är litet som att skriva med dyslexi. Ger man sig attan på att det skall gå så går det..... och att man inte följer alla normerna är ingenting att skämmas för.
Lycka till!
Tar man med gamla remmen då man far och handlar så kan de mäta så man garanterat får en likadan. Gummiaffären där jag är stamkund låter mig köpa remmar på öppet köp så jag får byta till längre eller kortare om den första inte passar.
Sågbladet kommer som metervara till handlaren så man mäter gamla bladet och ber dem kapa till och skarva ihop ett nytt likadant.
Försvunna anhåll går att nytillverka om man är litet händig (jag har gjort det).
Klossarna till bladstyrningarna går att ersätta med antingen pockenholtz eller bok kokt i olja.
Det är litet som att skriva med dyslexi. Ger man sig attan på att det skall gå så går det..... och att man inte följer alla normerna är ingenting att skämmas för.
Lycka till!
Såg bladet fins att köpa i stan, anhålet kommer vi att tillverka skälva. Driv rämen är så nersliten att det inte fins nå tänder kvar på den, tror inte det fan någr att börja med.H heimlaga skrev:De flesta tillbehören brukar gå att ordna även om man inte får någonting från tillverkaren. Min bandsåg kommer från en tillverkare som blev uppköpt och försvann 1918 och alla delar som jag har behövt har gått att ordna eller tillverka på något vis.
Lycka till!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Var iväg till en special butik för just driv rämmar men dom kunde inte hita något.
Klicka här för att svara