P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
ta en titt på essves cutter skruv... och gämför dom med biltemas torx skruv, tex 6.0*100!
Skulle kunna ta en bild men har ingen kamera tillgänglig här men det enda skillnad på dessa 2 märken är att essve skruven har en extra skåra, annars är dom näst intill identiska, möjligen att cutter skruven har större torxinfattning. antagligen är det samma fabrik som gör dom!
köpte hem 2 olika jetting skruv lådor , en ljusblå inomhus torx och en för grön låda för utomhus.. och dom verkar snäppet bättre än essves skruv, iaf 100 skruven som hade T30 i torx
har Grabber någon skruvlåda? och någon som vet vart man kan köpa grabber t-rex trall skruven på nätet?
Skulle kunna ta en bild men har ingen kamera tillgänglig här men det enda skillnad på dessa 2 märken är att essve skruven har en extra skåra, annars är dom näst intill identiska, möjligen att cutter skruven har större torxinfattning. antagligen är det samma fabrik som gör dom!
köpte hem 2 olika jetting skruv lådor , en ljusblå inomhus torx och en för grön låda för utomhus.. och dom verkar snäppet bättre än essves skruv, iaf 100 skruven som hade T30 i torx
har Grabber någon skruvlåda? och någon som vet vart man kan köpa grabber t-rex trall skruven på nätet?
Bump...
Köpte en Essve sortimentlåda för inomhusbruk för 890 kr och är supernöjd, har alltid det jag behöver! Dock har några av de mindre storlekarna tagit slut, var beställer man enklast ersättningsskruv i små mängder? Kollade runt på en tysk sida som har ett stort sortiment men de sålde mest större partier, och essves hemsida hade någon "toolstore" som jag inte ens kunde registrera mig på.....
Skönt att ha lådan komplett, det är ju som grejen med en sortimentlåda.
Köpte en Essve sortimentlåda för inomhusbruk för 890 kr och är supernöjd, har alltid det jag behöver! Dock har några av de mindre storlekarna tagit slut, var beställer man enklast ersättningsskruv i små mängder? Kollade runt på en tysk sida som har ett stort sortiment men de sålde mest större partier, och essves hemsida hade någon "toolstore" som jag inte ens kunde registrera mig på.....
Självbyggare
· Stockholm
· 10 260 inlägg
Fresks brukar väl vara proffsens val i dina regioner och välsorterade.gaffa skrev:Bump...
Få dimensioner som inte finns på Beijers, Fresks eller ännu hellre G&P i Östersund. Eftersom butikerna ligger inom 2 min ifrån varandra bör det inte bli alltför krångligtgaffa skrev:
Ändå är även jag småintresserad av om någon nätbutik har bra pris på cutters för att köpa en större mängd till bättre pris?
Eller kanske en helt annan fabrik. :xpleqtiz skrev:ta en titt på essves cutter skruv... och gämför dom med biltemas torx skruv, tex 6.0*100!
Som jag ser det är problemet med biltemas skruv just att man inte har någon aning om vilken slasktillverkare som har fått uppdraget att tillverka just den här gången. Ty det kan t.o.m vara så tråkigt att en skruv som var jättebra för ett halvår sen idag är sämsta j*** skit, trots samma förpackning och artikelnummer.
Jag har köpt en hel del skruv från BT och har ingen generell aversion mot dom, men sedan jag fick ankarskruv som man skruvade av hur lätt som helst vågar jag aldrig använda BT-skruv i några kritiska applikationer (läs: främst bärande).
Jag har äpplen hemma, de ser nästan likadana ut som de i affären, de har nog vuxit på samma träd allihopa....pleqtiz skrev:ta en titt på essves cutter skruv... och gämför dom med biltemas torx skruv, tex 6.0*100!
De dyrare märkena av skruv, utvecklar sina skruv och lägger pengar på att du skall få bättre produkter. Samma fabrik kan inte sälja samma skruv till en annan lågpriskedja, självklart har de kontrakterats till detta. Biltema skruv och andra som liknar dessa är just kopior och de har inte ngn utvecklingskostnad. heller inte samma kvalitetskontroller eller materialval.
Billig skruv är precis lika mkt billigare att köpa in än den dyra skruven, och gissa var prispressen hamnar. Jo, på kvaliteten.
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
http://www.verktygsladan.nu/ har jag beställt en del utav.. senast ett 30kg tungt paket fyllt med essve skruv,, bra rabatt fick jag med vill jag minnas!kinglolle skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden