Ska bygga en trappa utan tak över. Kan man använda den varianten av härdat stål med Corrseal ytbehandling eller måste man ha den rostfria. På Essves hemsida står det för mycket utsatt miljö som ex marin miljö på den rostfria. Inte direkt marin miljö där trappan ska stå men regn blir det ju. Nån som vet?

Rostskyddsklassen är C4. Dom rostar inte och är tänka för utomhusbruk. En väldigt trevlig skruv förövrig.

B
måste du köpa essve?
dom är så dyra

Nä inte måste jag direkt men de hade 20% på Beijers nu så skillnaden mot rostfri på Byggmax blev inte så stor. Byggmax icke rostfria har jag testat o de funkar inte. De rostar.

B
det brukar dom göra. på grund av dom inte är rostfria.
finns så många andra som kostar iallafall 25% billigare fast dom är ryostfria

byggare henke skrev:
Har du nåt exempel du kan rekommendera? Ska snart skruva 80kvm trädäck...

Cutters är bra mycket billigare än t.ex. Grabber och med tanke på hur länge trallen ska ligga där och vad allt annat kostar när du bygger så ska du nog inte gå på så mycket billigare skruv. Det är ju trist om du om några år står där med trasiga skruvar och lösa plank. Tror inte dumsnålhet lönar sig när man gör projekt som skall stå ett tag.
ska du bygga 80m2 trall så kostar skruven ungefär 2000-2400 (du behöver ungeför 2600 (4st /lpm och jag förutsätter att du använde 28x120, dvs 8.3x4x80)
trallen har säkert kostat runt 10000 och kanske inte riktigt lika mycket för reglar m.m. under, så snåla inte på skruven!

Nä precis Det var därför jag frågade om Cutters funkade även de som inte är gjorda av rostfritt.....

byggare henke skrev:

Det låter som ni missförstår varandra.

Byggare henke säger att byggmax icke rostfria rostar och det är sant. Han säger också att det finns rostfri skruv som är billigare än Essves cutters och det är sant. han säger inte att cutters rostar. Tror jag.

Cutters funkar, dom är inte rostfria, dom rostar inte ute i normala förhållanden. Dyra? Ja kanske.

Cutters är inte dyra, det går så fort så minskad pilsner kostnad håller totalpriset nere

Det bästa med cutters är att varje gång jag köper så är det något knas med kassasystemet eller kassören, så jag betalar alltid för lite. Förra året köpte jag hur många lådor som helst när varorna hade fel pris i systemet. Idag köpte jag ett par askar 5x80 trall med 20% rabatt på beijer. Dom tog dock bara betalt för en ask såg jag när jag kom hem (och jag tänker inte klaga).

är det tillfälligt 20% just nu på Beijer ?

jepp

du skall använda A4 skruven...
teflonbelagda.

dom flesta skruven som står: För utomhusbruk....ÄR ej rostfria.
ta en magnet, fastnar dom är dom ej rostfria utan dom är rostskyddsbelagda bara....
du kan genom åren få en liten svart rund fläck runt detta skruvar å det är ej snyggt.
ta nu dessa A4 skruven...
kostar inte många kronor mer...
fan altan är en möbel å skall stå emot det värsta vädret en trallbräda kan få....

mvh
estwing

Jag kommer välja Cutters när altanen ska få ny trall efter dräneringen i sommar.
Känns inte galet dyra. :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.