Sådan här kanske?
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tycker denna och normal gipsskruv har för liten ogängad del så att huvudet försänks utan att plåten i regeln hamnar stumt mot baksidan av skivan.

Är det så eller känner du att det borde vara så? Jag var också väldigt skeptisk (av samma skäl), men några skruvar jag provdrog genom osb mot en akustikprofil drog bra. Osbn verkade vara för porös för att faktiskt vara ett problem. Taket jag körde skarpt i är svårare att se, men de verkar faktiskt fungera.

Tja, jag satte skivorna så jag kunde se hur stålregel puttades undan och inte var tight mot vid sista regeln vid flera skruvar. Detta även om huvudet på skruven försänktes helt. Hade jag inte uppmärksammat just det på sista regeln för varje skiva hade jag kanske inte reagerat. När man kollade bakifrån innan jag satte den sidan av väggen var det rätt uppenbart där med. Praktiskt kanske det spelar mindre roll men med 70mm stålreglar cc-450 känns det ju som man vill ha alla marginaler man kan hitta

S
myrstack skrev:
Tja, jag satte skivorna så jag kunde se hur stålregel puttades undan och inte var tight mot vid sista regeln vid flera skruvar. Detta även om huvudet på skruven försänktes helt. Hade jag inte uppmärksammat just det på sista regeln för varje skiva hade jag kanske inte reagerat. När man kollade bakifrån innan jag satte den sidan av väggen var det rätt uppenbart där med. Praktiskt kanske det spelar mindre roll men med 70mm stålreglar cc-450 känns det ju som man vill ha alla marginaler man kan hitta
regeln måste bli slätt mot skivan. med vad skruvmaskin använder du?
automat eller vanlig?

Tja, normal dragare typ en Bosch gsb alt Bosch gdr, uppmärksammade ingen direkt skillnad dessa

mexitegel skrev:
Lite OT: Min fru upptäckte att ESSVE lådorna var livsmedelsklassade, hade jag varit i byggbranschen så hade det ju varit den ultimata lunchlådan :D
Speciellt framtaget för pastaskruvar eller? :D:D

• Gilla
Hubbe2 och 3 till
  • Laddar…
Det vore ju någonting för essve att tänka på. Ett samarbete med barilla införnågon mässa eller liknande.

• Gilla
Hubbe2
  • Laddar…
@Jimmu: Du måste vara från Göteborg från början :D

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Gjort lite förnyelse.
Kan konstatera att dessa håller riktigt bra.
Denna lådan var min första jag införskaffade, syns tidigare i tråden. Har sedan dess släpats, slängts, stått i regn, lera och snö. Den är medtagen men fortfarande fullt fungerande.
Trots två byggen i veckan ungefär sen inköp.

• Gilla
helder och 1 till
  • Laddar…
K-Rauta har 20% på allt idag ifall man behöver fylla på med lite väskor och skruvar :)

Hur är det med tomma essbox askar, går de att få tag i nu? Hade ju varit bra att kunna förvara alla icke essve skruv i väskan också.

fremar skrev:
Hur är det med tomma essbox askar, går de att få tag i nu? Hade ju varit bra att kunna förvara alla icke essve skruv i väskan också.
På bygma där jag handlar finns det alltid tomma askar.

Jag paxade ett tjugotal hos en snickare genom en bekant. Har tyvärr inte sett lösa i någon av butikerna jag brukar besöka, eller på nätet längre.

fremar skrev:
Vissa verkar kunna få tag på det.

Essve centralt skickar inte gärna ut tomma askar.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.