276 569 läst ·
913 svar
277k läst
913 svar
Essbox system från essve
Medlem
· Stockholm
· 2 268 inlägg
Medlem
· Stockholm
· 2 268 inlägg
Är det så eller känner du att det borde vara så? Jag var också väldigt skeptisk (av samma skäl), men några skruvar jag provdrog genom osb mot en akustikprofil drog bra. Osbn verkade vara för porös för att faktiskt vara ett problem. Taket jag körde skarpt i är svårare att se, men de verkar faktiskt fungera.
Tja, jag satte skivorna så jag kunde se hur stålregel puttades undan och inte var tight mot vid sista regeln vid flera skruvar. Detta även om huvudet på skruven försänktes helt. Hade jag inte uppmärksammat just det på sista regeln för varje skiva hade jag kanske inte reagerat. När man kollade bakifrån innan jag satte den sidan av väggen var det rätt uppenbart där med. Praktiskt kanske det spelar mindre roll men med 70mm stålreglar cc-450 känns det ju som man vill ha alla marginaler man kan hitta
regeln måste bli slätt mot skivan. med vad skruvmaskin använder du?myrstack skrev:Tja, jag satte skivorna så jag kunde se hur stålregel puttades undan och inte var tight mot vid sista regeln vid flera skruvar. Detta även om huvudet på skruven försänktes helt. Hade jag inte uppmärksammat just det på sista regeln för varje skiva hade jag kanske inte reagerat. När man kollade bakifrån innan jag satte den sidan av väggen var det rätt uppenbart där med. Praktiskt kanske det spelar mindre roll men med 70mm stålreglar cc-450 känns det ju som man vill ha alla marginaler man kan hitta
automat eller vanlig?
Det vore ju någonting för essve att tänka på. Ett samarbete med barilla införnågon mässa eller liknande.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gjort lite förnyelse.
Kan konstatera att dessa håller riktigt bra.
Denna lådan var min första jag införskaffade, syns tidigare i tråden. Har sedan dess släpats, slängts, stått i regn, lera och snö. Den är medtagen men fortfarande fullt fungerande.
Trots två byggen i veckan ungefär sen inköp.