276 569 läst ·
913 svar
277k läst
913 svar
Essbox system från essve
Som privatperson med bara behöv av några paket skruv är väl det mesta man kan få på beijer den rabatten man får när man viftar med ett kort från villaägarna. Inte många procent men i alla fall något...
Med konto är det ju fullt möjligt att Beijer hamnar i ett annat läge men jag uppfattade tråden som spridandet av info om var man hittade den maximala besparingspotentialen på ESSVE, box och skruv, för oss utan kontoförmåner
Mvh Kontolös-på-Beijer-som-diggar-ESSVE-men-inte-Beijers-priser-innan-rabatt
Med konto är det ju fullt möjligt att Beijer hamnar i ett annat läge men jag uppfattade tråden som spridandet av info om var man hittade den maximala besparingspotentialen på ESSVE, box och skruv, för oss utan kontoförmåner
Mvh Kontolös-på-Beijer-som-diggar-ESSVE-men-inte-Beijers-priser-innan-rabatt
Tupperware - Essve: 1-0vojma skrev:
Ser denna tråd ta en ny vändning. Inte fråga om vilken maträtt man har en låda trallskruv utan vilken trallskruv man har i en låda för grönsaker...
För att i alla fall styra min egen Insats i bättre riktning i denna tråden så är det någon som har förslag på bästa skruven för osb/konstruktionsplywood på stålregel? Kört hårdgipsskruv och vanlig Gipsskruv men tycker både att skallen är för stor för att försänkas korrekt samt att man spetsen knuffar undan regeln
Har inte hittat spånskiveskruv som dels är anpassad för stålregel och samtidigt har gänga ända till huvudet. I och med att jag skuvar 11mm OSB på stålregel så måste skruvens gänga gå till gissningsvis 7-8mm från huvudet.
Har du någon specifik modell jag har missat i åtanke?
Har du någon specifik modell jag har missat i åtanke?
Kollar man i Essves katalog så finns den här och den här skruven som är anpåassad för att fästa OSB, spån mm mot en plåtregel.
Observera att ingen av dem är gängad hela vägen utan att de har en fri hals. Jag är absolut ingen expert men som jag har förstått det så är en fri hals mer eller mindre nödvändig för att kunna dra träskivan stumt mot regeln Om skruven är gängad hela vägen så som en gipsskruv är kommer du inte bli av med springan som oftast uppstår mellan skivan och regeln.
Observera att ingen av dem är gängad hela vägen utan att de har en fri hals. Jag är absolut ingen expert men som jag har förstått det så är en fri hals mer eller mindre nödvändig för att kunna dra träskivan stumt mot regeln Om skruven är gängad hela vägen så som en gipsskruv är kommer du inte bli av med springan som oftast uppstår mellan skivan och regeln.
Förstår principen med fri hals men den "gula" spånskiveskruven har jag testat med slutsatsen att gängorna är genom plåtregeln innan huvudet har försänkts. Detta på 42mm varianten. Ser att 28:an borde funka.
Spånskiveskruven med borrspets var en nyhet, hade missat den innan. Den borde funka! Dags att sponsra Beijer kanske...
Tackar för tipset
Spånskiveskruven med borrspets var en nyhet, hade missat den innan. Den borde funka! Dags att sponsra Beijer kanske...
Tackar för tipset