276 621 läst ·
913 svar
277k läst
913 svar
Essbox system från essve
Jag såg hur snickarna på vid ombyggnaden på mitt jobb slängde en hel del lådor. Jag grämer mig fortfarande över att jag inte frågade om jag kunde få dem, men jag hade inte tid just då.andeol skrev:
Ja det är ju märkligt hur en skruvtillverkare vill att deras lösning används till deras skruv och inte biltemas...Anna1984 skrev:
Jag hänger inte riktigt med i tänket (inte bara ditt, allmän reflektion på tråden). Det köps fina verktyg, bits och lådor (dvs essbox). Mycket tid läggs ner på att hitta rätt pryl osv. Men när det gäller själva materialet man jobbar med, i detta fallet skruv, så är det inte längre intressant att köpa toppkvalitet? Eller har jag missförstått något?Anna1984 skrev:
Jag anser inte att Essveskruv är prisvärt. Jag tycker att man får betala för mycket bara för namnet. Jag gillar att köpa bra grejer, men köper inte onödigt dyrt vilket jag anser att Essveskruv är.Daniel_N skrev:Jag hänger inte riktigt med i tänket (inte bara ditt, allmän reflektion på tråden). Det köps fina verktyg, bits och lådor (dvs essbox). Mycket tid läggs ner på att hitta rätt pryl osv. Men när det gäller själva materialet man jobbar med, i detta fallet skruv, så är det inte längre intressant att köpa toppkvalitet? Eller har jag missförstått något?
Vad är prisvärt? Man får vad man betalar för. Hur tror du Heco kan hålla så låga priser på sina produkter? De har förmodligen mycket sämre kvalité på metallenAnna1984 skrev:
Ska man skruva lite trall kanske det inte gör så som mycket kvalitet är lite så där, men ska man bygga lite större konstruktioner så vill iaf jag ha material jag vet att jag kan lita på.
Min gissning är att de inte ser sig som en plastbox/väsktillverkare utan mer som en leverantör av infästning. Troligen ligger ingen jätteförtjänst i försäljningen av några pall väskor utan mer troligt i en ganska hög försäljning av burkar med innehåll.Anna1984 skrev:
Medlem
· Stockholm
· 2 268 inlägg
Jag köper essveskruv. Jag köper inte essves vvskopplingar. Jag skulle vilja ha mina vvskopplingar i essveväskorDaniel_N skrev:Jag hänger inte riktigt med i tänket (inte bara ditt, allmän reflektion på tråden). Det köps fina verktyg, bits och lådor (dvs essbox). Mycket tid läggs ner på att hitta rätt pryl osv. Men när det gäller själva materialet man jobbar med, i detta fallet skruv, så är det inte längre intressant att köpa toppkvalitet? Eller har jag missförstått något?
Kör du med Essve om du vill så kör jag med Heco. Kan återkoppla här sen om mitt hus faller ihop.noone70 skrev:Vad är prisvärt? Man får vad man betalar för. Hur tror du Heco kan hålla så låga priser på sina produkter? De har förmodligen mycket sämre kvalité på metallen
Ska man skruva lite trall kanske det inte gör så som mycket kvalitet är lite så där, men ska man bygga lite större konstruktioner så vill iaf jag ha material jag vet att jag kan lita på.