andeol skrev:
Det låter som att det finns en andrahandsmarknad för tomma lådor. Såna här lådor slängs väl i mängder över hela Sverige, ingen här som har tillgång till förbrukade lådor?
Jag såg hur snickarna på vid ombyggnaden på mitt jobb slängde en hel del lådor. Jag grämer mig fortfarande över att jag inte frågade om jag kunde få dem, men jag hade inte tid just då.

Anna1984 skrev:
Hm, vad tråkigt. Så dom går alltså inte att få tag på någonstans länge?

Tråkigt att dom då "tvingar" en att köpa deras skruv för att få tag på lådor att ha i essboxen.

Får se hur jag löser det. Vet någon vart man kan få tag på tomlådor så tipsa mig gärna.
Ja det är ju märkligt hur en skruvtillverkare vill att deras lösning används till deras skruv och inte biltemas...

• Gilla
noone70
  • Laddar…
Hubbe2 skrev:
Ja det är ju märkligt hur en skruvtillverkare vill att deras lösning används till deras skruv och inte biltemas...
Nej inte märkligt, men det borde finnas ett alternativ, Då kanske dom får fler väskor sålda också.

Vissa av biltemas lådor passar i essboxen. Så blandar man varannan essve, varannan biltema fungerar det utan att kasa runt.

Anna1984 skrev:
Hm, vad tråkigt. Så dom går alltså inte att få tag på någonstans länge?

Tråkigt att dom då "tvingar" en att köpa deras skruv för att få tag på lådor att ha i essboxen.

Får se hur jag löser det. Vet någon vart man kan få tag på tomlådor så tipsa mig gärna.
Jag hänger inte riktigt med i tänket (inte bara ditt, allmän reflektion på tråden). Det köps fina verktyg, bits och lådor (dvs essbox). Mycket tid läggs ner på att hitta rätt pryl osv. Men när det gäller själva materialet man jobbar med, i detta fallet skruv, så är det inte längre intressant att köpa toppkvalitet? Eller har jag missförstått något?

• Gilla
RoBo och 2 till
  • Laddar…
Daniel_N skrev:
Jag hänger inte riktigt med i tänket (inte bara ditt, allmän reflektion på tråden). Det köps fina verktyg, bits och lådor (dvs essbox). Mycket tid läggs ner på att hitta rätt pryl osv. Men när det gäller själva materialet man jobbar med, i detta fallet skruv, så är det inte längre intressant att köpa toppkvalitet? Eller har jag missförstått något?
Jag anser inte att Essveskruv är prisvärt. Jag tycker att man får betala för mycket bara för namnet. Jag gillar att köpa bra grejer, men köper inte onödigt dyrt vilket jag anser att Essveskruv är.

S
Anna1984 skrev:
Jag anser inte att Essveskruv är prisvärt. Jag tycker att man får betala för mycket bara för namnet. Jag gillar att köpa bra grejer, men köper inte onödigt dyrt vilket jag anser att Essveskruv är.
vad köper du för skruv då?

SBH skrev:
vad köper du för skruv då?
Det blev Heco.

Anna1984 skrev:
Vad är prisvärt? Man får vad man betalar för. Hur tror du Heco kan hålla så låga priser på sina produkter? De har förmodligen mycket sämre kvalité på metallen

Ska man skruva lite trall kanske det inte gör så som mycket kvalitet är lite så där, men ska man bygga lite större konstruktioner så vill iaf jag ha material jag vet att jag kan lita på.

Anna1984 skrev:
Nej inte märkligt, men det borde finnas ett alternativ, Då kanske dom får fler väskor sålda också.
Min gissning är att de inte ser sig som en plastbox/väsktillverkare utan mer som en leverantör av infästning. Troligen ligger ingen jätteförtjänst i försäljningen av några pall väskor utan mer troligt i en ganska hög försäljning av burkar med innehåll.

Daniel_N skrev:
Jag köper essveskruv. Jag köper inte essves vvskopplingar. Jag skulle vilja ha mina vvskopplingar i essveväskor

• Gilla
jonmo
  • Laddar…
noone70 skrev:
Vad är prisvärt? Man får vad man betalar för. Hur tror du Heco kan hålla så låga priser på sina produkter? De har förmodligen mycket sämre kvalité på metallen

Ska man skruva lite trall kanske det inte gör så som mycket kvalitet är lite så där, men ska man bygga lite större konstruktioner så vill iaf jag ha material jag vet att jag kan lita på.
Kör du med Essve om du vill så kör jag med Heco. Kan återkoppla här sen om mitt hus faller ihop.

Jag valde då Biltemas 5x90 istället för essves, då jag tyckte att den drog bättre. Sen att den kostade halva priset var ju bara ett plus.

Kommer mitt hus att rasa?! :O

Säljer Essve VVS? Du tänker inte på Ezze?

Däremot valde jag essves rostfria trallskruv till panelen för järnvitriolens skull. Där litar jag inte på Biltemas rostskydd.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.