276 569 läst ·
913 svar
277k läst
913 svar
Essbox system från essve
Kör också Essves trallskruv för rostskyddet. Dom är dessutom inte våldsamt mycket dyrare än andra skruv med C4 skydd. Essves har A2. Tyvärr så kommer dom inte i plastlådorAxxChild skrev:
Inom senaste byggnormen och reglerna ska infästningar också vara CE klassade är det väl med diverse bevis för hållfasthet tester och en massa säkerhets datablad som du måste uppvisa vid varje bygge om alla produkter du använt. Oavsett om det är Essve, Arvid eller någon av de stora tillverkarna av infästning som säljs på Tools, XL, Bejier osv så är de godkända med en massa krav på sig. Hantverkarna har skyldigheter att kunna uppvisa sådana dokument, vilket "vi" GDS folk inte har.
Så för oss är det givetvis billigare i att små mängder köpa på byggmax, bauhaus, biltema eller vad det nu är.
Men ska du köpa 20 000 spik eller skruv? Om du frågar på bygghandeln så ger de dig säkert bättre pris på de stora märkena än vad man köper för på Biltema, det är min erfarenhet iaf.
Så för oss är det givetvis billigare i att små mängder köpa på byggmax, bauhaus, biltema eller vad det nu är.
Men ska du köpa 20 000 spik eller skruv? Om du frågar på bygghandeln så ger de dig säkert bättre pris på de stora märkena än vad man köper för på Biltema, det är min erfarenhet iaf.
Redigerat:
Vart beställde du det ifrån och vad gick det på? =)
Jag funderade på att köpa 8 askar och få väska för 169 på bauhaus.
Plockade ihop 8 enkla dimensioner i ute sortimentet det blev 1250 med väskan.
Men jag backade för jag tyckte det blev dyrt nu när jag ändå inte va i behov av skruven.
Så är det samma priser där han köpt så måste det vara 2000 utan problem =P
Men jag backade för jag tyckte det blev dyrt nu när jag ändå inte va i behov av skruven.
Jag såg att man kunde beställa 18 Ga dyckert i Essbox hos Verktygsladan
Nu har jag inte så bra koll på bauhaus priser, men de är betydligt dyrare (förutom trallskruv som de har rätt bra pris på, 4kr dyrare)Sauer200str skrev:Jag funderade på att köpa 8 askar och få väska för 169 på bauhaus.
Jag köpte 20 lådor skruv, mestadels grövre dimensioner och betongskruv. Dyraste lådan gick på ca 450kr.
De klenare dimensionerna som jag behövde hade jag redan köpt på k-rauta när de hade erbjudandet om att man fick väskan gratis om man köpte 8 lådor. Jag behöver all skruv (förutom de 3 lådor röd och gul plugg för typ 40kr/st som jag köpte på k-rauta för att få ytterligare en väska
Jag kollade precis verktygsladans priser och av jag kan komma ihåg så va deras priser högre än bauhaus på några dimensioner eller samma pris, visserligen bara några kronor.
Det bär emot att köpa då dyra skruv, jag har inte blivit övertygad om att använda dem. Vill i först hand som flera andra här ha väskans med sitt system.
Det bär emot att köpa då dyra skruv, jag har inte blivit övertygad om att använda dem. Vill i först hand som flera andra här ha väskans med sitt system.