Sauer200str skrev:
Jag kollade precis verktygsladans priser och av jag kan komma ihåg så va deras priser högre än bauhaus på några dimensioner eller samma pris, visserligen bara några kronor.
Det bär emot att köpa då dyra skruv, jag har inte blivit övertygad om att använda dem. Vill i först hand som flera andra här ha väskans med sitt system.
TRÄSKRUV CUT6,0X100 FS FZB-100
TRÄSKRUV CUT6,0X80 FS FZB-100
TRÄSKRUV CUT 6,0X100 FS CS-100
Här är några ex, för dessa betalade jag 10kr/paket mindre än vad bauhaus tar för den enligt deras web.

Lägg till att man får 25kr/låda skruv i rabatt på väskan så är han svårslagen när det kommer till pris på essve-skruv

Givetvis var det inte samma dimensioner jag kollade på =P
Jag kan inte skillnaden mellan dem olika beteckningarna
Fzb är väl elförzinkat?

Sauer200str skrev:
Givetvis var det inte samma dimensioner jag kollade på =P
Jag kan inte skillnaden mellan dem olika beteckningarna
Fzb är väl elförzinkat?
Så är det ju alltid :)

Fzb = inomhus
CS = utomhus

Sedan har ju Bauhaus ett rätt begränsat sortiment och personalen har noll koll, så i vilket fall som helst hade jag ändå varit tvungen att beställa hem en del av de dimensionerna som jag behöver.

Ja givetvis =P
Okej då är det som jag trodde =)
Ja jag tänkte det med det kändes som att det saknades många dimensioner på hyllan.
Det va en som stod där och plockade upp när jag va där, jag stod säkert 20 min och funderade vid hyllan men han frågade aldrig om jag behövde hjälp så det kändes som att inte han besatt någon kompetens iaf.
Får ringa bygglovsmatte och fråga ;)

• Gilla
noone70
  • Laddar…
Jösses vilket tålamod! Stå i 20 minuter bredvid ett butiksbiträde och vänta på att denne ska fråga vad man letar efter.

Du måste ha ett stillasittande jobb?

Haha Na jag väntade inte så jag funderade men förväntade mig att nissen skulle fråga mig.
Jag vandrade lite och jämförde priser mot dem andra skruvmärkena med med hela tiden i samma gång.
Haha ne knappast, raka motsatsen däremot=P
Jag jobbar som skiftare med instrumentunderhåll på ett massabruk så det är knappt aldrig sitta för mig ;)

Fick just en essbox full med inomhusskruv av frugan i födelsedagspresent. Vilken bra present! Nu har jag tre lådor och kan offra en till verktyg. Ska börja fylla upp utomhuslådan inför sommarens byggprojekt.

• Gilla
noone70 och 2 till
  • Laddar…
fredl skrev:
Fick just en essbox full med inomhusskruv av frugan i födelsedagspresent. Vilken bra present! Nu har jag tre lådor och kan offra en till verktyg. Ska börja fylla upp utomhuslådan inför sommarens byggprojekt.
Vill du byta fru med mig?

fredl skrev:
Var rädd om hon, samtidigt behöver du ju inte vara rätt att köpa en stekpanna (som jmf. med verktyg) eller tom. mat i present till hon på kommande bemärkelsedagar ;)

fredl skrev:
Kärlek i en liten grön väska :)

FredrikR skrev:
Var rädd om hon, samtidigt behöver du ju inte vara rätt att köpa en stekpanna (som jmf. med verktyg) eller tom. mat i present till hon på kommande bemärkelsedagar ;)
Köp inte gjutjärn el kolstol då...hellre en teflon som troligtvis är lindrigare att få i huvudet..... ;)

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Skulle aldrig falla mig in att köpa något dylikt till henne och hon är inte bytbar. Finns ingen upgrade path när man har det bästa. :)

• Gilla
Remne
  • Laddar…
För egen del hade jag nog blivit gladare på födelsedagen av ett riktigt fint kokkärl än av en Essbox (eller för den delen Systainer).

phl skrev:
För egen del hade jag nog blivit gladare på födelsedagen av ett riktigt fint kokkärl än av en Essbox (eller för den delen Systainer).
Ja, för mig oxå...så hellre en deBuyer i paketet än Essbox...skruv är som att köpa vinterdäck, "tråkigt" men nödvändigt :)

Redigerat:
Idag på Bauhaus så hade Essve fått kraftigt utökad hyllplats och tre killar med Essve-kläder höll på och packade upp pallvis med skruv och annat. Det såg ut som att det nu närmade sig 100 hyllmeter med deras små gröna lådor.

Verkar som det går bra för dom.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.