Tjo har länge letat shuntstyrning till min shunt.
Har länge tittat på ec-home men vill hai nnomhusgivare och där ligger räckvidd precis på gränsvärdet.
Men har börjat spåna på cru100 med en esbe motor då den även heter cre111.
Vad tror ni /vet ni om lösningen?

Hur är användarvänligheten och inställningsfunktioner?
Vad har ni för erfarenhet i funktion?
Räckvidd mellan gateway och styrenhet?
Batteribackup?
Inkoppling?

8 85magnus skrev:
Tjo har länge letat shuntstyrning till min shunt.
Har länge tittat på ec-home men vill hai nnomhusgivare och där ligger räckvidd precis på gränsvärdet.
Men har börjat spåna på cru100 med en esbe motor då den även heter cre111.
Vad tror ni /vet ni om lösningen?

Hur är användarvänligheten och inställningsfunktioner?
Vad har ni för erfarenhet i funktion?
Räckvidd mellan gateway och styrenhet?
Batteribackup?
Inkoppling?
Hej Magnus!
Har du fått till någon styrning av reglersystemet? Kollar själv nu på ESBE, CRE111

Tjenna.
Jo för fasen det sitter uppe och värt varenda krona.
Finns några nackdelar men fördelarna överväger dem med råge.
Räckvidden är jäkla bra. Jag har ju ca 35m till pannrummet och har satt mottagaren utanpå pannrrummet i en ip-dosa och gatewayn på övervåningen i fönstret mot pannrummet så den funkar bra med den ena innegivaren.
Däremot så är den innegivaren med display inte kopplad till gatewayn utan istället direkt mot motorn men den har ännu längre räckvidd så där brukar inte vara problem.
Den har tappat signalen några gånger och fått lite frispel men det har hänt två gånger under hela vinter och jag kör ju på längsta räckvidden möjligt så de är förlåteligt tycker jag.

Saknar lite mer möjligheter i appen med kurvändring och mer förståelse om hur den faktiskt reglerar för att kunna förstå när den reglerar tokigt men det har supporten skrivit att det är under utveckling.

Vi eldar inte i närheten av så mycket som innan . Har inte summerat exakt men kanske eldat 1/3 mindre mot förra året när vi inte hade den.

Har ju till o med blivit så att det elementet jag har i garaget intill pannrummet går tyvärr på samma slinga och det styrs ju då av husets värme vilket gjort att där är kallt nu för att den reglerar så mycket bättre.
Men där är ju bara att göra en extra slinga med egen manuell shunt så ska de lösa sig med.

Men stora hela supernöjd.
Ser nu att ulma.se har det för 6399 dess utom så det är 1000 spänn billigare nu än förra året. och det är då crf100.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.