S Stuff skrev:
Isolering 95mm för ca 45kr/m2 och 45mm för ca 25kr/m2

[länk]
[länk]

Hur är de priserna i förhållande till hur de var innan pandemin?
Har de också rusat iväg på samma sätt som virket eller är detta mer normalt?
Glasull 95mm ska du inte betala mer än 26kr/m2 för, byggmax tar 166kr st för ISOVER och det är 6,5m2 i bunten.

B BSOD skrev:
[bild]
Verkar ha varit 23kr/m2 för 45mm skivan i alla fall sedan oktober 20, känns som rätt normala priser.
Vad är det för bild du bifogade?

F fribygg skrev:
Glasull 95mm ska du inte betala mer än 26kr/m2 för, byggmax tar 166kr st för ISOVER och det är 6,5m2 i bunten.
Ah, där var det billigare men inte riktigt så billigt som ditt exempel.

Jag får upp 214:- per paket för Isover 95mm på byggmax hemsida, dvs 33kr/m2.
Växlar jag från privatperson till företag får jag 26kr/m2 men det är ju då utan momsen

B
nimhed nimhed skrev:
Vad är det för bild du bifogade?
Statistik på prisutveckling för produkten ISOVER Isolering uni-skiva glasull 35, 45 mm tjocklek, från pricerunner.

• Gilla
nimhed
  • Laddar…
Det var 166kr inkl moms/ bunten tidigare i veckan på Byggmax i Linköping.
Samma pris i juli för övrigt. Finns ingen anledning att betala över 26kr/m2 även om man handlar av någon lokal bygghandel.

F fribygg skrev:
Det var 166kr inkl moms/ bunten tidigare i veckan på Byggmax i Linköping.
Samma pris i juli för övrigt. Finns ingen anledning att betala över 26kr/m2 även om man handlar av någon lokal bygghandel.
Ja se på tusan.
Jag bor i Gävle och där kostar det 33kr/m2. Växlar jag butik till Linköping så hoppar det ner till 26kr/m2.
Sneaky av Byggmax.
Oavsett så kommer jag ju såklart handla där jag hittar bäst pris i Gävletrakten. Ville bara få koll på om isoleringspriserna har dragit iväg eller inte jämfört med innan pandemin.

Eventuellt kanske jag isolerar och plastar garaget en vända då innan jag tar paus och fortsätter till våren om priserna på skivor mm har gått ner då.
Synd bara att priserna på 45mm reglar är höga nu bara. Annars hade ju ju kunnat regla upp installationsskiktet också och låta elektrikern göra sitt också

S Stuff skrev:
Ja se på tusan.
Jag bor i Gävle och där kostar det 33kr/m2. Växlar jag butik till Linköping så hoppar det ner till 26kr/m2.
Sneaky av Byggmax.
Oavsett så kommer jag ju såklart handla där jag hittar bäst pris i Gävletrakten. Ville bara få koll på om isoleringspriserna har dragit iväg eller inte jämfört med innan pandemin.

Eventuellt kanske jag isolerar och plastar garaget en vända då innan jag tar paus och fortsätter till våren om priserna på skivor mm har gått ner då.
Synd bara att priserna på 45mm reglar är höga nu bara. Annars hade ju ju kunnat regla upp installationsskiktet också och låta elektrikern göra sitt också
Ta in offerter på mineralullen om det är mer än ett släpkärrelass. Byggmax är inte billigast vid större mängder.

Köpte fem brädor vanlig finsågad ytterpanel.

Fem finsågade ytterpanelbrädor staplade på ett arbetsbord i en verkstad med diverse verktyg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

890:- på byggmax!

• Wow
  • Gilla
  • Ledsen
Dykarn123 och 4 till
  • Laddar…
maah maah skrev:
Jag köpte ett gäng OSB i våras när det va risk för leveransproblem. Köpte dock några för många så nu har jag 10st i garaget som ligger i vägen, kanske borde sälja dom? :surprised:
Du kommer att bli rik och kunna köpa en 89 tums TV för spånskivan!

Enligt rykten köper USA upp allt byggträ…

M
useless useless skrev:

[bild]

skulle köpa två reglar 2500x120x45mm. Kostade 135:- styck :D

”jag minns hur det var förr, när man kunde hämta reglar för 50:- stycket! Hujedamig så dyrt allt har blitt!”

som tur var kostade de ”bara” 92:-/st på xlbygg istället.

S
Tror att jag har hittat vinnaren, en bunt med 24 ark vindavledare i papp för 74 lax hos Bygg-Ole i Nacka. Bunt med vindavledare i papp från Rockwool, avsedda att monteras mellan takstolar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
fremax och 9 till
  • Laddar…
useless useless skrev:

[bild]

Ja, jag kommer inte fixa ytterpanelen på mitt nybyggda förråd förens priserna är mer normala. Bland annat. Kan vänta månader eller till nästa sommar med bara vindpapp o läkt på tills dess.

Speciellt när man hör om att priserna störtdykt i USA, men det kanske inte funkar så i Sverige. Mycket material som bygghandlarna köpt dyrt, som man också vill sälja dyrt även om priserna från sågverk sjunker. Gissar jag bara...

Tur att jag hann köpa råspont till tak o golv innan det ökade från typ 12 till 17kr på byggmax nyligen, för 120mm.

Snailman
H hyresmuppen skrev:
Ja, jag kommer inte fixa ytterpanelen på mitt nybyggda förråd förens priserna är mer normala. Bland annat. Kan vänta månader eller till nästa sommar med bara vindpapp o läkt på tills dess.

Speciellt när man hör om att priserna störtdykt i USA, men det kanske inte funkar så i Sverige. Mycket material som bygghandlarna köpt dyrt, som man också vill sälja dyrt även om priserna från sågverk sjunker. Gissar jag bara...

Tur att jag hann köpa råspont till tak o golv innan det ökade från typ 12 till 17kr på byggmax nyligen, för 120mm.
18:85 metern har de höjt till nu.

H hyresmuppen skrev:

Du kan ge dig på att det kommer vara samma princip som bensinmackarna kör med. När priset på rå oljan gå upp så höjs priset på pumpen även fast det är flera veckor innan den ligger i mackens tank. Går priset ner så måste man tömma hela den jävla nedgrävda tanken innan det också går ner på pumpen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.