Fotografen Fotografen skrev:
Din gamla pump är inte unik på något vis, den här kan tom vara identisk:
[länk]
Din gamla pump är inte unik på något vis, den här kan tom vara identisk:
[länk]
Ja... det lutar åt den. Men skulle önskat se fler specifikationer. Jag är totalt OKUNNING om det här :/

L lordi skrev:
Den som höghus länkade till ger 10l/min vid en tryckhöjd av 4,7 meter så den är likvärdig.
?
60l/minut vid 10m ser jag, var ser du 10 vid 4,7m?

/Höghus

Kvarnhia Kvarnhia skrev:
Nja... rörmokaren gav upp, tog bort sin pump och lyckades få igång vår gamla pump efter lite trix och den fungerade tills nu... ett halvår senare. Men nu är den helkass. Det bara surrar lite i den.
När en trefasmotor bara surrar kan det bero på att den saknar en fas, behöver inte var motorn som är fel.
Får den alla faser?
Det kan lika gärna vara tryckströmbrytare eller motorskydd som har gett sig, trasig säkring eller något annat elfel.

• Gilla
Kvarnhia
  • Laddar…
När en trefasmotor bara surrar kan det bero på att den saknar en fas, behöver inte var motorn som är fel.
Får den alla faser?
Det kan lika gärna vara tryckströmbrytare eller motorskydd som har gett sig, trasig säkring eller något annat elfel.
Ska be dem kolla i morgon. Ikväll har de gett upp

Höghus Höghus skrev:
?
60l/minut vid 10m ser jag, var ser du 10 vid 4,7m?

/Höghus
Fel av mig. Jag menade 4,7 bar, vilket är 47 meter. Jag får skylla på att det var fest igår :cool:

• Gilla
Höghus och 1 till
  • Laddar…
Hur har det gått?

Sambon kontaktade en annan rörmokare som fixade en jetpump med motsvarande kapacitet. Krånglade en del med att få tryck, tryckmätaren gick sönder mm... gamla grejer... som extra bonus drog nytt vatten med sig gammal skit in så alla silar å filter i alla kranar måste rensas. Men nu finns det vatten iallafall

• Gilla
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
Skönt att det löste sig då.
Jag är fö uppvuxen med "eget vatten" och har varit med och stökat med detta sen pôjkåren så jag känner igen turerna.

• Gilla
Kvarnhia
  • Laddar…
Löste sig för nu... mycket kan hända med eget vatten å gamla grejer

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.