5 839 läst ·
4 svar
6k läst
4 svar
Ersättning elförbrukning?
Hej,
Har vattenskada och firman som återställer har haft stora byggtorkar = hög elförbrukning.
Boendet har varit obeboeligt under renoveringen, så ”min” elförbrukning har varit 0kwh.
Är det rätt att försäkringsbolaget endast ersätta mellanskillnaden mellan min normala förbrukning och den faktiska under återställandet?
Eller hela förbrukningen som varit under byggandet?
(Minus fasta kostnader antar jag)
Har vattenskada och firman som återställer har haft stora byggtorkar = hög elförbrukning.
Boendet har varit obeboeligt under renoveringen, så ”min” elförbrukning har varit 0kwh.
Är det rätt att försäkringsbolaget endast ersätta mellanskillnaden mellan min normala förbrukning och den faktiska under återställandet?
Eller hela förbrukningen som varit under byggandet?
(Minus fasta kostnader antar jag)
Produkter som diskuteras: "avfuktare"
Avfuktare
Nedan presenteras vårt sortiment av avfuktare. Avfuktare är viktiga verktyg för att upprätthålla en hälsosam och behaglig inomhusmiljö, särskilt i utrymmen som källare, tvättstugor eller badrum, där fuktighetsnivåerna kan vara höga.
Läs mer
Moderator
· Stockholm
· 57 806 inlägg
Det är vanligt att man räknar fram skillnaden. Men du bör kunna argumentera att din förbrukning varit noll under tiden. Men det beror ju på om du har någon elvärme eller liknande som förbrukar även när du är borta.
Vi fick ersätta en boende i vår BRF vid en skada, och enligt praxis skulle vi betala mellanskillnaden mellan normal förbrukning och överförbrukningen från avfuktare som rapporterades av saneringsföretaget.
Det var 179kw, totala elpriset räknades fram till 1.36, så ersättningen blev 243:-
Men i detta fall kunde den boende bo kvar i lägenheten.
Det var 179kw, totala elpriset räknades fram till 1.36, så ersättningen blev 243:-
Men i detta fall kunde den boende bo kvar i lägenheten.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
