BirgitS
Om det där är en riktig mejladress så är det ju lämpligt att redigera bort den om man inte vill ha ändå mer spam.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Jag använder Greenshot. Funkar också utmärkt.

Discoman Discoman skrev:
Jag använder Greenshot. Funkar också utmärkt.
Det stora problemet är ju att microsoft stängt igen så att jag varken kan skicka eller ta emot e-post via
mitt epostkonto
Problemet är väl att MS säger att jag brutit mot våra Villkor för Microsoft-tjänster och har låst ditt konto.
och att Välj Next så skickar vi en verifieringskod
kommer inte jag igenom.
PUST
A

Men vad är problemet med "klippa ut" i Win11?
Jag har idag en gammal dator med Win10 och nyare maskiner med Win11, fungerar på samma sätt.

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
axelman axelman skrev:
Det stora problemet är ju att microsoft stängt igen så att jag varken kan skicka eller ta emot e-post via
mitt epostkonto
Problemet är väl att MS säger att jag brutit mot våra Villkor för Microsoft-tjänster och har låst ditt konto.
och att Välj Next så skickar vi en verifieringskod
kommer inte jag igenom.
PUST
A
Va?

Fairlane
Utan att veta säkert så känns postimage som något jag inte skulle använda. Man laddar upp sin bild till den och så länkar man vidare. Varför skulle man vilja ge dem bilden?

Det är ingen skillnad på klippverktyget i Windows 10 och Windows 11. Jag får mer en känsla av att TS fått in skadlig kod på sin dator, kod som sen använt TS Hotmail-konto för att sprida sig vidare.
Min rekommendation skulle nog vara att installera om Windows så fungerar säkert klippverktyget bra igen och eventuellt virus är borta. Haken är väl att alla filer försvinner också om de inte finns backupade.

Nu verkar mail-kontot vara låst och "next"-knappen fungerar säkert inte för att det inte finns något telefonnummer kopplat till kontot, så Microsoft kan inte skicka en återställningskod någonstans.

• Gilla
AndersS
  • Laddar…
Det har ordnat sig nu
all tOk så vitt jag kan se
/a

A AndersS skrev:
Men vad är problemet med "klippa ut" i Win11?
Jag har idag en gammal dator med Win10 och nyare maskiner med Win11, fungerar på samma sätt.
Jag kanske har kittat en ersättare till KLIPPROGRAMMET I WIN 10.
På min dator så finns längst ner till höge bland annat en högtalare och en vinkel med spetsen uppåt.
Om jag trycker på vinken så vänder den 180grader.
Och så uppenbarar sig 5 små " bilder" den till vänster heter "PRNTSCRN "
OM MAN TRYCKER PÅ DEN och går vidare så kan man välja ett område att kopiera och spara och bifoga ock skicka. Jag hoppas att beskrivningen är förståelig. Det är bara att prova sig fram.
Jag tycker det är ett finfint alternativ till det som fanns i Win 10.
Lycka till
Jag bifogar ett exempel

Hälsningar Axelman

• Skärmbild av diskussionsforumtråd om ersättning för klippprogrammet i Windows 11, med textbeskrivning av alternativ funktion för skärmdumpar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Fairlane
Det du menar med vinkeln som vänder sig är applikationen helt enkelt att alla applikationer inte får plats i rutan, så när du trycker på "pil upp" så visar den mera.

Sen är det fortfarande mig veterligen ingen skillnad på klippverktyget i Windows 10 och Windows 11 och med största sannolikhet så är det du hittar där samma klippverktyg som du säger är dåligt.

• Gilla
jnse
  • Laddar…
Fairlane
J jtl skrev:
Testa Greenshot. Gratis, opensource och löser alla behov jag har.
[länk]
Se till att uppdatera om du inte gjort det. I september avslöjades en kritisk sårbarhet.

Frågan kvarstår, åtminstone för mig, vad är det som gör att klippverktyget är så fantastiskt i Windows 10 och så uselt i Windows 11?

• Gilla
jtl och 2 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Se till att uppdatera om du inte gjort det. I september avslöjades en kritisk sårbarhet.

Frågan kvarstår, åtminstone för mig, vad är det som gör att klippverktyget är så fantastiskt i Windows 10 och så uselt i Windows 11?
TS är 85+ vill jag minnas, inte lätt att ta till sig handhavande ändringar, baserat på erfarenhet från min mor (87).

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
ullet
axelman axelman skrev:
Jag kanske har kittat en ersättare till KLIPPROGRAMMET I WIN 10.
På min dator så finns längst ner till höge bland annat en högtalare och en vinkel med spetsen uppåt.
Om jag trycker på vinken så vänder den 180grader.
Och så uppenbarar sig 5 små " bilder" den till vänster heter "PRNTSCRN "
OM MAN TRYCKER PÅ DEN och går vidare så kan man välja ett område att kopiera och spara och bifoga ock skicka. Jag hoppas att beskrivningen är förståelig. Det är bara att prova sig fram.
Jag tycker det är ett finfint alternativ till det som fanns i Win 10.
Lycka till
Jag bifogar ett exempel

Hälsningar Axelman
Du får fram samma funktion genom att trycka på Print Screen-knappen på tangentbordet.

TeroM TeroM skrev:
TS är 85+ vill jag minnas, inte lätt att ta till sig handhavande ändringar, baserat på erfarenhet från min mor (87).
Men då borde det vara lättare att fortsätta med "klipp ut" i Win11 då ts använt det tidigare i Win10, då de nästan är identiska, se ts första inlägg.

"Programmet för att kopiera och klippa ut mm var ju fantastiskt enkelt och bra i Win 10.
Nya i Win 11 är svårt och rent uselt tycker jag."

Var tvungen att jämföra funktionen och det är nästan identiskt.
Röda streck är samma funktion i överst Win10 och nedre Win11.
Gult är ny symbol där man kan välja vanlig "markera och klippa" eller att spela in en sekvens, så glömmer vi den är de lika.
Skärmdump jämför skärmklippverktyg i Windows 10 och 11; röda streck markerar liknande funktioner och gul ruta visar ny symbol i Windows 11.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Kane
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.