1 386 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Ersättare till Descaler?
Jag har en Saniflo-pump installerad i köket då detta är flyttat till vad som tidigare varit ett sovrum. Pumpen ska rengöras med jämna mellanrum med Descaler-rengöring. Denna kostar 450-500 kr i butik och räcker till 2 rengöringar. Inte jättebilligt och den är inte alltid lätt att få tag i.
Finns det något annat man kan använda för att rengöra pumpen med? Har plockat isär den för något år sedan så den bör inte vara så väldigt smutsig.
Kan man använda t ex diskmaskinsmedlel? Eller är jag dumsnål och bör enbart använda Descaler?
Finns det något annat man kan använda för att rengöra pumpen med? Har plockat isär den för något år sedan så den bör inte vara så väldigt smutsig.
Kan man använda t ex diskmaskinsmedlel? Eller är jag dumsnål och bör enbart använda Descaler?
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 708 inlägg
Descale är väl avkalkning?
Funkar en diskmaskinstablett då?
Verkar innehålla fosforsyra, det köper jag för 20kr/l på ÖoB under namnet Hessa kalkbort.
Dock oklart om saniflo har några fler tillsatser.
Funkar en diskmaskinstablett då?
Verkar innehålla fosforsyra, det köper jag för 20kr/l på ÖoB under namnet Hessa kalkbort.
Dock oklart om saniflo har några fler tillsatser.
Ja, Descale för mig används väl mest vid hårt vatten och svartvatten (urin). Vattnet i Stockholm är inte så kalkrikt och jag brukar inte slå en båge i diskon13th Marine skrev:
Klicka här för att svara