Har idag en rensbrunn för avlopp i golvet precis på insidan av grundmuren. Håller på och ska byta betongrör och järn till PVC från tomtgräns och in till gammla rensbrunnen.
Min fråga är om man fortsätter med rensbrunn i golvet eller om det finns ny sätt att göra detta på för att slippa luckan ex. 160 rör på utsidan eller dylikt. I tomtgräns har jag ett 160 PVC som 'dockar' ett betongrör som sedan mynnar ut i ett gjutjärnsrör. Jag hade tänkt skarava på 160 röret med 160 och sedan en excenterövergång till 110 och sedan en t-rör med skruvlock för rens ....men som sagt, då får jag en rensbrun på insidan... Synpunkter, bilder råd och ideer tack
