8 951 läst ·
20 svar
9k läst
20 svar
ersätta gips med flyt på spårat golvspån?
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 219 inlägg
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 219 inlägg
Jag kanske missuppfattar. Med duk menades ju geotextil som funkar som balja för bruket. Då kommer den att ligga lite löst ovan på plåtar och spånplatta. Detta "känns" som ett knarr- och knäpproblem.ktm250 skrev:
Eller menas det att duken skull "guckas" in à la tätskikt?
Nä, du missuppfattar inte. Duken ligger som en "balja". Jag har talat med ganska många som har gjort på det sättet som maxit rekommenderar och jag har aldrig hört någon som nämnt att det knirrar, knarrar eller knäpper.
Duken funkar ju på samma sätt som en foam under ex. ett parkettgolv. Knarrhämmande och kantlisten knirrhämmande mot vägg och fasta genomföringar på samma sätt som att du lägger parketten på distans ifrån väggar osv.
Vart knäppningar skulle komma ifrån, vet jag inte
Duken funkar ju på samma sätt som en foam under ex. ett parkettgolv. Knarrhämmande och kantlisten knirrhämmande mot vägg och fasta genomföringar på samma sätt som att du lägger parketten på distans ifrån väggar osv.
Vart knäppningar skulle komma ifrån, vet jag inte
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 219 inlägg
Jag tror dig!ktm250 skrev:Nä, du missuppfattar inte. Duken ligger som en "balja". Jag har talat med ganska många som har gjort på det sättet som maxit rekommenderar och jag har aldrig hört någon som nämnt att det knirrar, knarrar eller knäpper.
Vart knäppningar skulle komma ifrån, vet jag inte![]()
Klicka här för att svara