jon_h skrev:
Tror du det? Jag skulle inte tro det, men jag kan ha fel.
Du har erfarenhet. Det vinner. Jag fick bara en maggropskänsla. :D

Äh, jag har också bara maggropskänsla. Har inte byggt en sådan konstruktion ännu.

Oavgjort. :)

K
Johan Gunverth skrev:
Rent instiktivt känns det som ett golv som kommer att knäppa och knarra konstant.
Varför skulle det göra det egentligen? Kanlisten sitter där.

Anledningen till att man primar eller separerar plåtarna från spacklet är för att cement och aluminium trivs inte ihop.

ktm250 skrev:
Varför skulle det göra det egentligen? Kanlisten sitter där.

Anledningen till att man primar eller separerar plåtarna från spacklet är för att cement och aluminium trivs inte ihop.
Jag kanske missuppfattar. Med duk menades ju geotextil som funkar som balja för bruket. Då kommer den att ligga lite löst ovan på plåtar och spånplatta. Detta "känns" som ett knarr- och knäpproblem.
Eller menas det att duken skull "guckas" in à la tätskikt?

K
Nä, du missuppfattar inte. Duken ligger som en "balja". Jag har talat med ganska många som har gjort på det sättet som maxit rekommenderar och jag har aldrig hört någon som nämnt att det knirrar, knarrar eller knäpper.
Duken funkar ju på samma sätt som en foam under ex. ett parkettgolv. Knarrhämmande och kantlisten knirrhämmande mot vägg och fasta genomföringar på samma sätt som att du lägger parketten på distans ifrån väggar osv.
Vart knäppningar skulle komma ifrån, vet jag inte :)

ktm250 skrev:
Nä, du missuppfattar inte. Duken ligger som en "balja". Jag har talat med ganska många som har gjort på det sättet som maxit rekommenderar och jag har aldrig hört någon som nämnt att det knirrar, knarrar eller knäpper.
Duken funkar ju på samma sätt som en foam under ex. ett parkettgolv. Knarrhämmande och kantlisten knirrhämmande mot vägg och fasta genomföringar på samma sätt som att du lägger parketten på distans ifrån väggar osv.
Vart knäppningar skulle komma ifrån, vet jag inte :)
Jag tror dig! :D

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.