Hej,
Har flyttat in i ett hus där ena spotlighten i badrummet inte fungerar.
Provade att byta ut den trasiga lampan. Men det fungerar fortfarande inte.
Så börjar tro att själva spotlighten i sig gick sönder och drog med sig lampan i fallet.
Ska hämta mätverktyget på jobbet imoefon så jag kan se om den får någon strömmatning.
Det är en Hide-a-lite med modellnummer K201C-70. Har försökt att googla efter modellen vilket inte har gått så bra.
Kan jag ersätta den med någon annan snarlik modell? I så fall vilken?
Bör ju vara lika rent designmässigt.
Tack i förhand!
Har flyttat in i ett hus där ena spotlighten i badrummet inte fungerar.
Provade att byta ut den trasiga lampan. Men det fungerar fortfarande inte.
Så börjar tro att själva spotlighten i sig gick sönder och drog med sig lampan i fallet.
Ska hämta mätverktyget på jobbet imoefon så jag kan se om den får någon strömmatning.
Det är en Hide-a-lite med modellnummer K201C-70. Har försökt att googla efter modellen vilket inte har gått så bra.
Kan jag ersätta den med någon annan snarlik modell? I så fall vilken?
Bör ju vara lika rent designmässigt.
Tack i förhand!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Moderator
· Stockholm
· 57 787 inlägg
På liknande armaturer är det vanligt med glapp i lamphållare.
Om du skall byta ut den så kolla noga vilka avstånd till brännbart som gäller för just den armatur du väljer.
Om du skall byta ut den så kolla noga vilka avstånd till brännbart som gäller för just den armatur du väljer.
Jo, det är nog vanligast att spottar delar trafo. Men inte alltid. Men det ser du enkelt när du fått hem mätinstrumenten.
Att hitta ersättnings spottar är en riktig djungel. Jag skulle byta en spott som var inbyggd i en badrumsmöbel. Slutade med att jag köpte nya. I det fallet hittade jag inga spottar som var godkända för det monteringsdjup som jag hade. Så då fick jag även modifiera badrumsmöbeln. Tror inte det finns några snabba fixar, allting växer 😒
Att hitta ersättnings spottar är en riktig djungel. Jag skulle byta en spott som var inbyggd i en badrumsmöbel. Slutade med att jag köpte nya. I det fallet hittade jag inga spottar som var godkända för det monteringsdjup som jag hade. Så då fick jag även modifiera badrumsmöbeln. Tror inte det finns några snabba fixar, allting växer 😒
Moderator
· Stockholm
· 57 787 inlägg
Klicka här för att svara