PST skrev:
:blushing:Jag har köpt en blästerbox på Biltema---Varför? vet ej riktigt..
Varför?? det är väl ingen svår fråga.. tänk när du skall blästra av lite på nån detalj. Då är du glad att du har ett skåp. De hade bara vart irreterad över att inte ha det när det väl gäller :D

Mmm.. Känner igen det oxå. Å det blir svårare och svårare och tillfredställa en oxå.
Sambon kom hem och undrade vad det var för jätte damsugare å en stor systrainer låda som stod i hallen.
- En Planex med 45 damsugaren full färd med att koppla ihop grejerna. = ) Man kännde sig som 10 år igen.

Min motivering lyder: Jag e för gammal för att jobba med dåliga verktyg. Jobbet blir snabbare utfört och roligare att göra.
Det är bara dyrt om du är missnöjd....

Haha ja.. lite dyrare, lite bättre, men mycket roligare ;)
Försöker hoppa över så många kvalitets-steg som möjligt i varje köp, insåg att det är dyrt att köpa billigt (men bara om man använder verktyget, fast det behöver ingen veta) då jag bytte ut min meec skruvdragare till makitakittet jag har nu !
Var ju ändå aldrig nöjd över meec'en men det gjorde inte att jag fick tillbaks mina 200 kr jag gav för den !

Jag känner inte igen mig alls i detta;) Men kan någon förklara varför jag råkar
ha minst tio vattenpass.

Stahlwille ,Bahco,Fein ,Elu ,Makita, Dewalt ,Bosch,Festo osv
undrar varför samtliga får ett rött sträck under sig ?
beror det på att de klarar spärren pris /kvalite :blushing:

Känner inte heller igen mig i denna tråden, Det måste vara helt normalt att ha förlängare till hylsorna så man kan meka med bilen från andra sidan gatan (tror det var 5 st senast jag räknade) eller med tre handöverfräsar. Dock med olika motoreffekt *S*

Får se, en i bordet och bara där, en som horisontallfräs och en som frihandsfräs, nej, det är inte överdrift.

Å andra sidan jobbar jag med detta så det är inte riktigt rättvist att jämföra.
Antalet sågar är lite värre, t o m så att en är utlånad till jobb för jag har inte plats för den.

Men jag har bara en svarv *S*

/Kent

Handlar också en del, men kan sluta när jag vill! ;-)

Jag har börjat med ett register över verktyg och maskiner, tänkte att det blir lättare
att hitta det man skall ha. Detta liknar mer någon form av sjukjournal,har massor kvar
att föra in men har redan 25 skiftnycklar:wow: Jag blev så glad när snickarboden skrev svarv,
och tänkte att en sådan har jag inte men kom på att dett ligger även en liten sådan i gömmorna! Den är iofs. borrmaskinsdriven och jag vet inte om någon av maskinerna passar så jag "behöver" nog en ny:blushing:

ceson skrev:
Jag har börjat med ett register över verktyg och maskiner, tänkte att det blir lättare
att hitta det man skall ha. Detta liknar mer någon form av sjukjournal,har massor kvar
att föra in men har redan 25 skiftnycklar:wow: Jag blev så glad när snickarboden skrev svarv,
och tänkte att en sådan har jag inte men kom på att dett ligger även en liten sådan i gömmorna! Den är iofs. borrmaskinsdriven och jag vet inte om någon av maskinerna passar så jag "behöver" nog en ny:blushing:
För många år sedan fanns det tidningar om datorer långt innan datorer var så avancerade som nu. en av dem hette Byte. Jag minns en artikel om just ett register över garaget, det stod något i stil med:

4*30 mm skruv, inköp +10
4*30 mm fått ihop med vinkeljärn +2
4*30 mm skruv använt i bokhylla -4
4*30 mm skruv, tappat bakom elementet -1
---------------------------------------------------------------
4*30 mm skruv, oförklarligt överskott 427

Hoppas din lista håller bättre.

--- Mats ---

Mats Bengtsson skrev:
För många år sedan fanns det tidningar om datorer långt innan datorer var så avancerade som nu. en av dem hette Byte. Jag minns en artikel om just ett register över garaget, det stod något i stil med:

4*30 mm skruv, inköp +10
4*30 mm fått ihop med vinkeljärn +2
4*30 mm skruv använt i bokhylla -4
4*30 mm skruv, tappat bakom elementet -1
---------------------------------------------------------------
4*30 mm skruv, oförklarligt överskott 427

Hoppas din lista håller bättre.

--- Mats ---
Ok. då tolkar jag det som ett datafel och fortsätter handla:D

Mmm, med en Solberga så räcker det dock med en svarv, med metallsvarvstillsats förstås.
Dock sålde jag min gamla när jag kom över denna, Dumt eftersom den svarven var en raritet i sig. Vi pratar en gammal gjutjärnsbänksvarv där jag och en granne ersatte glidlagrerna med kapslade kullager, en operation som kräver en del och som man inte gör normalt. Den svarven är suverän.

/Kent

Känner igen mig något, precis fått hem bordsågen och sågat 4 lister. tog mig 2 månader och alla poster på alla forum ja kunde hitta för att bestämma mig men nu är jag nöjd och suget efter nya maskiner har redan börjat :D är i behov av en rikt o plan hyvel.:P

Finns det någon hjälp mot sånt här? vad är namnet på sjukdomen? :O

Bossekaka skrev:
Känner igen mig något, precis fått hem bordsågen och sågat 4 lister. tog mig 2 månader och alla poster på alla forum ja kunde hitta för att bestämma mig men nu är jag nöjd och suget efter nya maskiner har redan börjat :D är i behov av en rikt o plan hyvel.:P

Finns det någon hjälp mot sånt här? vad är namnet på sjukdomen? :O
Den bästa hjälpen är nog att köpa en rikt o planhyvel. Kanske en moretens rph 330? trevlig, lite lagom stor maskin.

Min diagnos på sambon svajar mellan avancerad fetishism och tungt beroende med svåra abstinensbesvär..

Han får en konstig lyster i ögonen när vi går förbi makita eller festoolavdelningarna..

Än så länge har jag varken behövt medicinera honom eller göra HLR i alla fall och det är ju positivt! :P

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.