4 571 läst ·
3 svar
5k läst
3 svar
Erfarenheter/synpunkter av björkparkett?
Hej!
Är nykomling som medlem på detta forumet, men har läst en längre tid och lärt mig mycket.
Vi är i byggstarten av vår tillbyggnad/ombyggnad dvs de startar den 9:e augusti och vi hade i princip bestämt oss för björkparkett i hela huset förutom kök (laminat), badrum&wc (kakel/klinker), entre (klinker).
Nu opponerade sig svärfar och rekommenderade oss att inte ta björk för att den kommer bli smutsig inom 3 år, detta har jag svårt att tro. Ett lackat parkettgolv? Oljat hade jag förstått om man struntar i att underhålla det.
Är nyfiken på era synpunkter och erfarenheter, vad tror ni?
PS Golvet är 2-stavs 10 mm från Golvabia om det har någon betydelse.
Tack på förhand!
Är nykomling som medlem på detta forumet, men har läst en längre tid och lärt mig mycket.
Vi är i byggstarten av vår tillbyggnad/ombyggnad dvs de startar den 9:e augusti och vi hade i princip bestämt oss för björkparkett i hela huset förutom kök (laminat), badrum&wc (kakel/klinker), entre (klinker).
Nu opponerade sig svärfar och rekommenderade oss att inte ta björk för att den kommer bli smutsig inom 3 år, detta har jag svårt att tro. Ett lackat parkettgolv? Oljat hade jag förstått om man struntar i att underhålla det.
Är nyfiken på era synpunkter och erfarenheter, vad tror ni?
PS Golvet är 2-stavs 10 mm från Golvabia om det har någon betydelse.
Tack på förhand!
Tack så mycket, det lugnade mina nerver en hel del 
Jag har lackad björkparkett i hela huset. Det har legat där i snart 3 år. Det blir lite smuts mellan plankorna i köket. Men det kan undvikas med en matta som skydd. Så det beror nog bara på spill och annat. I resten av huset syns ingenting.
Klicka här för att svara