Hej.
Är inne på komposittrall och har läst lite tidigare äldre trådar om olika plaster m.m. Men tänkte kolla om det finns några nyare erfarenheter kring olika fabrikat. Kanske någon som kan tipsa om något som inte var så bra?

Hittills har jag grottat lite i följande:

1. Durasense. Lät som en bra kompromiss på det mesta men verkar ha någon form av problem med ändträ vid sågsnitten. I nuläget går det inte att köpa. Prisbild är för mig oklar också.
2. Woodplastic. Känslan är att det är en av de bättre, men ca 1400:-/kvm är orimligt att lägga på detta i mina ögon.
3. Silvadeck (från Place), ungefär samma pris som Woodplastic tyvärr.

Så solid komposit är troligtvis inte aktuellt då verkar det som.
Så vad har vi mera?
- WillabGarden
- Biltema
- Ecowood
- Place Altanprodukters egna märke
- Riopool
- Scandinavianplank
- Kirkedal
- Kärnsund
- ?

mvh
/Johan

Lade Kirkedal komposittrall på vår terass förra sommaren (ca 20-25 kvm). Kan inte uttala mig om hållbarheten över tid men verkar ha klarat sig genom vintern i alla fall (bilden från i somras).

• Inglasad balkong, mörkt trägolv, soppkvast, svart stol, utsikt över träd och hus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Bosse63 och 4 till
  • Laddar…
Har lagt åt andra, har själv , och har bekanta med olika typer av komposit. Ingen är jättenöjd , de billiga produkterna är inte hållbara och missfärgas,repas lätt. De dyrare har liknande problem men är dessutom mycket dyra. Rekommenderar granitkeramik istället, underhållsfritt på riktigt. Enkelt att lägga och justera vid behov.
Trädgårdsplattor, stenmur, robotgräsklippare, gräs, träkonstruktion, soligt väder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Med vänlig hälsning, fremax

• Gilla
EvilEdna och 1 till
  • Laddar…
fremax fremax skrev:
Har lagt åt andra, har själv , och har bekanta med olika typer av komposit. Ingen är jättenöjd , de billiga produkterna är inte hållbara och missfärgas,repas lätt. De dyrare har liknande problem men är dessutom mycket dyra. Rekommenderar granitkeramik istället, underhållsfritt på riktigt. Enkelt att lägga och justera vid behov.
[bild]

Tack för input. Den var ny för mig, alltså att lägga på regelverk.

mvh
/Johan

P piculell skrev:
Tack för input. Den var ny för mig, alltså att lägga på regelverk.

mvh
/Johan
@fremax såg ditt bygge i en annan tråd nu. Blev riktigt nyfiken på detta.
Har du tips på leverantörer av plattor och plastfästena du använt?

Mina föräldrar har Scandinavian Plank runt poolen, har legat i tio år nu, ser ut som nytt efter en rengöring varje vår.

• Gilla
piculell
  • Laddar…
P piculell skrev:
@fremax såg ditt bygge i en annan tråd nu. Blev riktigt nyfiken på detta.
Har du tips på leverantörer av plattor och plastfästena du använt?
Köpte mitt på Interkakel i Gävle, har för mig att det var en Mats som hjälpte mig. De finns på fler platser i landet, men bra utställning i Gävle.
Sambeställde med en annan för att få ner priset. Fick betala 500:-/m2 , 3-4kr/fot , och 2000:- i frakt.

fremax fremax skrev:
Köpte mitt på Interkakel i Gävle, har för mig att det var en Mats som hjälpte mig. De finns på fler platser i landet, men bra utställning i Gävle.
Sambeställde med en annan för att få ner priset. Fick betala 500:-/m2 , 3-4kr/fot , och 2000:- i frakt.
Tack. Priserna verkar ha dubblats, som för allt annat. Men får kika runt lite.
Har stolpar bara som jag tänkt skruva fast i trallen men om jag går på kliner så kan man ju bygga en ram i (dyr) en solid kompositbräda för den infästningen i så fall.

mvh
/Johan

Kostade ca 800:-/m2 när jag köpte , men det går att deala fick jag känslan av vid köp över 50kvm, skadar inte att fråga :)

fremax fremax skrev:
Kostade ca 800:-/m2 när jag köpte , men det går att deala fick jag känslan av vid köp över 50kvm, skadar inte att fråga :)

Absolut, ska klura vidare och fråga efter lite offerter när det börjar komma till beslut. Tack för input!

• Gilla
fremax
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.