Schüco har den bästa produkten hittills av alla jag känt och klämt på (när det gäller produkter som tilltalar svenska konsumenter i pris) dessutom en extremt bred eftermarknad och många företag som kan ta sig an garantiärenden.
Att någon vill/tänker sig sälja partier för 600tkr+++ rekommenderar glas med sämre U-värden är skrämmande! Skulle gärna vilja veta vilken leverantör som gör detta (skicka gärna i PM om du inte vill hänga ut någon) man väljer såklart till Antifog glas som eliminerar detta problem till 99% för max 6-10% av totala kostnaden….

Med vänlig hälsning, fremax

D Danne980 skrev:
Vi har haft som målsättning att inte ha synliga karmar vare sig uppe eller nere. De öppningsbara partierna har det stått i mellan Raynaers Hifinity, Schuco Panorama design, Aluprof mb skyline, Sapa Artline XL och Yawal Moreview. Med vanliga partier så kommer rutorna på de öppningsbara fönstren bli lite mindre vilket inte var något som passade vår stil på hus.

På andra delarna har vi valt partier med bredare ramar (Yawal Tm 77 hi) då dessa ramar ändå kommer byggas in i väggarna och det blir mycket billigare. Totalt har vi nog en bit över 150kvm glas så vi har fått jobba på att få ner priserna.

Angående u värde så fick vi det tipset att för låga värden med stor sannolikhet innebär imma på glasen.
D Danne980 skrev:
Japp jag skickar en kontakt via PM.
Skulle du även kunna dela detta med mig?

Fadi H Fadi H skrev:
Skulle du även kunna dela detta med mig?
Fixat!

• Gilla
Fadi H
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.