Hej!

Som nyinflyttad i villan har jag börjat fundera på att byta ut den gamla Bacho Minimastern. Har fått en offert på Revo 200VE, är det någon som har några erfarenheter av den? Fungerar spisfläkten bra? Hur är ljudnivån?
Eller är det någon som har något annat tips på något vettigt system och någon vettig leverantör i Haningetrakten?

undrar

Martin
 
Nu har jag inte vart på o pillat på just den modellen, men de andra Luftmiljö aggregaten vi har satt in fungerar bra och felfritt. (Till skillnad från andra större aktörer som fläktar i skogen....;))
Kallas väl lite inofficiellt som ett billighets aggregat, men de fungerar helt ok. Har kanon bra support som vet vad de pratar om och går och få tag i utan väntetid.
Kanske inte världen häftigaste styr, men gör det den ska.
 
Tack Tjoa! Jo, Regon verkar vara några tusen billigare, men jag kan inte se några större nackdelar. Tycker det är svårt att hitta "installerat och klart"-priser från andra leverantörer, så det är svårt att jämföra.
Har du koll på hur deras filterpriser är?
 
Hej! jag har ett Rego 200ve aggregat sedan 1 år tillbaks..
Bara att fråga på så ska jag svara så gott det går..
 
Bozzle,

kul att hitta någon som har erfarenhet som ägare! Vad säger du om funktionen som spisfläkt, är den ok? Minimastern är under all kritik.
Ljudnivån, hur upplever du den?
Har den klarat kylan i vinter?

/martin
 
kardborren skrev:
Bozzle,

kul att hitta någon som har erfarenhet som ägare! Vad säger du om funktionen som spisfläkt, är den ok? Minimastern är under all kritik.
Ljudnivån, hur upplever du den?
Har den klarat kylan i vinter?

/martin
Spisfläkten funkar utmärkt vid forcering
Eftersom det är en roterande ftx så hörs det ett svagt "brummande" om man står vid spisen. Dock inget som stör tycker jag..
Funkar bra neråt en 12-15 minus! sen så har jg märkt att det blivit lite isbildning i aggregatet, men detta verkar vara standard på roterande ftx..
Filter prenumererar jag på, kommer ej ihåg riktigt va det kosta för 2 st. men runt 5-6 hundra för F7.
Pratade förra veckan med suporten ang. göra rent ftx trumman, det skulle dock ej behövas om man använde F7 filter och böt minst 1 gång om året..

Det du däremot ska kolla är hur anslutningarna sitter på ditt gamla aggregat. På mitt gamla Rexovent va det 2 på sidorna och 2 uppepå. Och på Rego var alla 4 uppepå, vart jävligt trångt "ormbo" ovanför aggregatet. Men vart bra tillslut med RÄTT vent.kille som fixa till allt jävligt bra..
 
Tack, om jag fattar allt rätt så är alla anslutningar anpassade efter minimastern, så det skall inte bli något ormbo. Fick svar från luftmiljö att ett filter kostar 170:- hos dem och det måste vara originalfilter som byts en gång om året för att garantin skall gälla.
 
kardborren skrev:
Tack, om jag fattar allt rätt så är alla anslutningar anpassade efter minimastern, så det skall inte bli något ormbo. Fick svar från luftmiljö att ett filter kostar 170:- hos dem och det måste vara originalfilter som byts en gång om året för att garantin skall gälla.
340kr om året i filter kostnad är inte speciellt dyrt. Bara att handla.:)
 
kardborren skrev:
Tack, om jag fattar allt rätt så är alla anslutningar anpassade efter minimastern, så det skall inte bli något ormbo. Fick svar från luftmiljö att ett filter kostar 170:- hos dem och det måste vara originalfilter som byts en gång om året för att garantin skall gälla.
Om du har möjlighet att kolla din anslutningar utan att riva för mycket skulle jag göra detta innan du beställer..
Angående filterpriser så stämmer 170:- inte riktigt iaf. inte om du vill ha F7
och dom ansåg att man skulle byta 2ggr om året för att säkerställa god funktion och ren luft..
Om du bor i södra sverige så är roterande helt ok! men om du bor i norra sverige där det är svinkallt stora delar av vintern skulle jag nog inte vilja ha roterande..
Och eftersom jag bor mitt i sverige så har det funkat bra, utom när det var som kallast..
 
Lyfter en gammal tråd med en ny fråga.

Är detta aggregat endast lämpligt om man skall byta ut det som spiskåpeaggregat?

Jag har för avsikt att installera väggmonterat i källaren och har således inget behov av kompabilitet med spiskåpan. Är det ändå ett vettigt aggregat jämfört med tex Heru och Fläktwoods osv?

Har hittat ett nytt prissatt 12000 som känns intressant.
 
det funkar bra i tvättstugan, har satt in ett par.
Bosse
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.