774 493 läst ·
3 928 svar
774k läst
3,9k svar
Erfarenheter Passat GTE
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 658 inlägg
Gå in på din laddplats, där kan du ställa in nattladdning tror jag det heter.
Jag laddar precis som du, och bilen väntar till 00 med att börja ladda.
Jag laddar precis som du, och bilen väntar till 00 med att börja ladda.
Tillbyggare
· Onsala
· 2 023 inlägg
Nattström är aktiverat i laddprofilen (se bild). På bilden har jag experimenterat med Max laddgräns och satt den till 0% men den brukar stå på 100%.13th Marine skrev:
När jag va ute nyss och kopplade in bilen så började den ladda direkt ändå…
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 658 inlägg
Max ladd i laddplats ska vara 100%, läste i manualen att den är om laddplatsen ligger så att man börjar färden med att åka utför länge och vill nyttja regenerering.
Då tror jag att du ska in i de vanliga inställningarna för laddning, borde finnas en liknande där som du ska sätta till noll, tror den ligger ovan eller under valet att klimatreglera med batteri.
Då tror jag att du ska in i de vanliga inställningarna för laddning, borde finnas en liknande där som du ska sätta till noll, tror den ligger ovan eller under valet att klimatreglera med batteri.
Ja, det finns en inställning för vilken nivå man minst ska ha, tex 50%. Om man kopplar in bilen laddas den direkt upp till dit så om den är satt på 100% så kommer bilen alltid att ladda fullt oavsett.13th Marine skrev:
Max ladd i laddplats ska vara 100%, läste i manualen att den är om laddplatsen ligger så att man börjar färden med att åka utför länge och vill nyttja regenerering.
Då tror jag att du ska in i de vanliga inställningarna för laddning, borde finnas en liknande där som du ska sätta till noll, tror den ligger ovan eller under valet att klimatreglera med batteri.
Tibber har gjort något idag. Inloggningen i appen hade upphört, och jag fick begära nollställning av lösenordet, eftersom det jag skrivit ner inte fungerade (jag kan ha slarvat bort det rätta lösenordet).
Medlem
· Stockholm
· 1 665 inlägg
Min GTE MY20 funkar med WeConnect iaf. Provade just.
Jag har ingen Tibber eller liknande så det är bara VW-appen och inget mer.
Installerade WeConnect från scratch när jag bytte mobil i maj förra året.
Jag har ingen Tibber eller liknande så det är bara VW-appen och inget mer.
Installerade WeConnect från scratch när jag bytte mobil i maj förra året.
Någon som upplever att bromsarna tar dåligt/dålig bromsverkan? Har en 2021 GTE med dessa problem, var inne på garantirep nu för detta och bla bromsservo byttes. Men oförändrat. Verkstaden är mindre bra, ska byta till en annan men kanske någon här har råkat ut för samma.
Har en företags GTE som hämtades för snart 1 år sedan som nu fått för sig att inte visa annat än tomt på elmätaren. Kollar jag möjlig körstecka så visar den rätt och även där man väljer mellan el eller hybriddrift.
Någon som varit med om detta och vet om det räcker med typ en omstart eller är det att ta jobbet och kontakta leasingbolaget för rep?
Någon som varit med om detta och vet om det räcker med typ en omstart eller är det att ta jobbet och kontakta leasingbolaget för rep?
Om den bara är ett år gammal borde de vara en garantifråga.snuttjulle skrev:
Har en företags GTE som hämtades för snart 1 år sedan som nu fått för sig att inte visa annat än tomt på elmätaren. Kollar jag möjlig körstecka så visar den rätt och även där man väljer mellan el eller hybriddrift.
Någon som varit med om detta och vet om det räcker med typ en omstart eller är det att ta jobbet och kontakta leasingbolaget för rep?
Medlem
· Västra götalands län
· 241 inlägg
Hoppar in och ställer en fråga till forumets kompetenta GTE-ägare.
Jag köpte nyligen en GTE årsmodell 2017. Tycker att den är lite kass på ren eldrift (distansmässigt), verklig räckvidd hamnar någonstans ca 16km i halvkallt väder (ca 2+). Jag kör försiktigt på 70 väg.
Reagerade när jag såg i Tibber att bilen laddar, trots 0km räckvidd, knappt 7kwh..
Borde den inte ladda 9.9kwh vid full urladdning?
Vet att bilen är ett par år så batteriet har väl lite försämrad prestanda men så mycket?
Tacksam för svar
Jag köpte nyligen en GTE årsmodell 2017. Tycker att den är lite kass på ren eldrift (distansmässigt), verklig räckvidd hamnar någonstans ca 16km i halvkallt väder (ca 2+). Jag kör försiktigt på 70 väg.
Reagerade när jag såg i Tibber att bilen laddar, trots 0km räckvidd, knappt 7kwh..
Borde den inte ladda 9.9kwh vid full urladdning?
Vet att bilen är ett par år så batteriet har väl lite försämrad prestanda men så mycket?
Tacksam för svar
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 658 inlägg
Användbart batteri är ca 8kWh.
Något låter udda om du bara kommer 16km med några plusgrader och landsväg.
Jag kommer ca 40km på landsväg (mest 60/70/80) kör utan värmen igång, men batteriet är varmt då det laddat några timmar innan och bilen förvärmer innan körning. Bilen står i frostfritt garage.
Något låter udda om du bara kommer 16km med några plusgrader och landsväg.
Jag kommer ca 40km på landsväg (mest 60/70/80) kör utan värmen igång, men batteriet är varmt då det laddat några timmar innan och bilen förvärmer innan körning. Bilen står i frostfritt garage.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 658 inlägg


