Har beställt badtunna, i trä för jag själv tycker det är finast men nu läst på om flera som efter några år slängt den och skaffat en i plast
Hur ska jag från början vårda min badtunna i trä så den håller sig så långt som möjligt?
Har hört att bastuvax skulle fungera bra, någon som har erfarenhet? Hur göra, fallgropar?
Klart ett alternativ vore plasta in på insidan, men själv tycker jag trä är fint material och passar till badtunna så det vore för mig värt att lägga lite extra arbete på att få till det bra och hållbart.
En annan fråga är placering, finns det riktlinjer om hur långt från huset badtunna bör placeras?
Helst skulle jag vilja ställa den direkt vid trappan från altanen men det kanske är för nära, det är också en skarp sluttning där så jag skulle behöva antingen gräva ut en plattform alternativt bygga en ställning för att få till plant underlag. Med 2,4 m3 vatten och 4-6 vuxna blir totalvikten en hel del
Tömma tunnan, vad gäller där? Måste/bör jag dra rör till avlopp, hur har ni gjort?