3 547 läst ·
6 svar
4k läst
6 svar
Erfarenheter med Jetcarrier?
Hej!
Har tankar på att köpa en lite större/dyrare grej från USA, ca $1600. Problemet är att det är en pryl som inte levereras till EU. Har därför tankar på att kringgå detta mha en transporttjänst som erbjuder en amerikansk leveransadress och sen skeppar vidare till mig. Just Jetcarrier har rätt bra priser och verkar inte oseriösa vad jag förstått hittills.
Iom att det rör sig om lite större summor så blir man ju lite nervös och vill därför kolla med er om det finns hyfsat färska erfarenheter med just detta företag?
Andra tips mottages så klart gärna också!
Har tankar på att köpa en lite större/dyrare grej från USA, ca $1600. Problemet är att det är en pryl som inte levereras till EU. Har därför tankar på att kringgå detta mha en transporttjänst som erbjuder en amerikansk leveransadress och sen skeppar vidare till mig. Just Jetcarrier har rätt bra priser och verkar inte oseriösa vad jag förstått hittills.
Iom att det rör sig om lite större summor så blir man ju lite nervös och vill därför kolla med er om det finns hyfsat färska erfarenheter med just detta företag?
Andra tips mottages så klart gärna också!
Jag använde mig av dem i vintras. Köpte delar till en spånsug som var väldigt stort. Valde därför båtfrakt. Tycker allt fungerade bra men visst tog det en del tid med båtfrakt men det visste jag ju innan.Alltgår skrev:
Hej!
Har tankar på att köpa en lite större/dyrare grej från USA, ca $1600. Problemet är att det är en pryl som inte levereras till EU. Har därför tankar på att kringgå detta mha en transporttjänst som erbjuder en amerikansk leveransadress och sen skeppar vidare till mig. Just Jetcarrier har rätt bra priser och verkar inte oseriösa vad jag förstått hittills.
Iom att det rör sig om lite större summor så blir man ju lite nervös och vill därför kolla med er om det finns hyfsat färska erfarenheter med just detta företag?
Andra tips mottages så klart gärna också!
EDIT: Värdet på det jag köpte var ungefär detsamma som ditt, lite lägre, ca 1200USD.
Aha ok, tack! Jag tänkte också välja båtfrakt i så fall. Gick på ca 1200 ex moms och tull enligt deras fraktkalkylator. Visst är det så att det skeppas till Norge och sen går med bil därifrån typ Postnord? Och det tillkommer en ytterligare kostnad för den här sista biten från norska hamnen till hemmet?V vectrex skrev:
Hur lång tid tog det för dig?
Jag la ordern 16:e november, jetcarrier tog emot paketen i USA 21:a november och jag hämtade ut paketen hos mitt lokala postkontor den 9:e januari. Jul och nyår ställde nog till det lite då jag tror båten ankom Halden (norska gränsen) i mellandagarna.Alltgår skrev:
Aha ok, tack! Jag tänkte också välja båtfrakt i så fall. Gick på ca 1200 ex moms och tull enligt deras fraktkalkylator. Visst är det så att det skeppas till Norge och sen går med bil därifrån typ Postnord? Och det tillkommer en ytterligare kostnad för den här sista biten från norska hamnen till hemmet?
Hur lång tid tog det för dig?
Tycker ditt pris låter dyrt, jag tror det var ungefär det jag betalade men jag hade 4 väldigt stora paket. Ja, det tillkom pris för frakten från Halden till Göteborg, tror det var ca 400 kr för mig vilket jag tyckte var billigt för så stora paket. Bor man nära Halden kan man hämta sakerna där själv också.
Kollade upp mina paket. Total vikt 51kg, Total volym 0,771 kubikmeter
Tack! Himla bra info från dig, mycket uppskattat. Ang priset så är mitt bara en paket ca 81*74*74 cm och väger ca 51 kg det med. Kanske blir lite billigare i slutändan då, man kan ju alltid hoppas. Men känns rätt ok allt som allt med den kostnaden.V vectrex skrev:Jag la ordern 16:e november, jetcarrier tog emot paketen i USA 21:a november och jag hämtade ut paketen hos mitt lokala postkontor den 9:e januari. Jul och nyår ställde nog till det lite då jag tror båten ankom Halden (norska gränsen) i mellandagarna.
Tycker ditt pris låter dyrt, jag tror det var ungefär det jag betalade men jag hade 4 väldigt stora paket. Ja, det tillkom pris för frakten från Halden till Göteborg, tror det var ca 400 kr för mig vilket jag tyckte var billigt för så stora paket. Bor man nära Halden kan man hämta sakerna där själv också.
Kollade upp mina paket. Total vikt 51kg, Total volym 0,771 kubikmeter
Självbyggare
· Stockholm
· 10 263 inlägg
Tänk på att 51kg blir pallfrakt från Norge.Alltgår skrev:
Klicka här för att svara