K
Hej!
Min bosch borrskruvdragare har nyligen givit upp, och nu överväger jag en GDX 18V-200C.
https://www.torn.se/product/kombidragare-gdx-18v-200-c-solo-l-boxx-8/
Har 3 st 4h-batterier och laddare, så det blir en blå Bosch. Jag har dock noll erfarenhet av just denna maskin.
Någon som äger/har använt en, och kan lämna omdöme?

Tack på förhand!

Edit - jag VET att detta inte är borrskruvdragare.

Jag har en 210C och skulle inte köpa en ny om jag blev av med den. Dels är den fruktansvärt högljudd, dels tycker jag inte den lever upp till sitt rykte som "wunderwaffe" (jag tycker den kroknar långt före de vanliga skruvdragarna). Däremot verkar både Dewalt och Milwaukees slagdragare vara riktigt trevliga pjäser.

Jag har två vanliga borrskruvdragare som jag använder betydligt mer än min slagdragare.

• Gilla
Kardan79
  • Laddar…
K
zarkov zarkov skrev:
Jag har en 210C och skulle inte köpa en ny om jag blev av med den. Dels är den fruktansvärt högljudd, dels tycker jag inte den lever upp till sitt rykte som "wunderwaffe" (jag tycker den kroknar långt före de vanliga skruvdragarna). Däremot verkar både Dewalt och Milwaukees slagdragare vara riktigt trevliga pjäser.

Jag har två vanliga borrskruvdragare som jag använder betydligt mer än min slagdragare.
Otroligt stort tack!
Har läst så dj-a många bra omdömen på testsidor, men vill höra vad vanliga användare har att säga.

Jag har både GDX18V-200C och GDX18V-210C (med BT) och köpt dem solo med L-box för 1980:-/styck från Amazon med några års mellanrum. Använder dem främst för vagnsbult och konstruktionsskruv WAF/Bigdog dimensioner M8/M10 med längder upp till 120mm. För mig har dessa slagskruvdragare fungerat extremt bra vid byggen av balkong altaner och höga staket. Mycket stora mängder skruv har dragits men skulle aldrig dra en skruv utan hörselkåpor

• Gilla
Kardan79
  • Laddar…
Har en snart 8 år gammal GDX18V-EC som är en föregångare till den du kikar på.
Använder den främst till däckbyte på vår och höst utan bekymmer, är specad 185Nm.

Inte mer högljudd än andra knackar, brukar dra på hörselskydd.

• Gilla
trojlee och 1 till
  • Laddar…
Har också en 210c som jag är extremt nöjd med. Den har inte kroknat för mina behov än så länge.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Fast är ännu mer nöjd med min gdr 210c. Varför ska du köpa en gdx, vad är användningsbehovet?

K
T trojlee skrev:
Fast är ännu mer nöjd med min gdr 210c. Varför ska du köpa en gdx, vad är användningsbehovet?
Jag och sambon har köpt ett gammalt hus med alla behov som finns. Återstår även att bygga ca 60m staket.
Har en bosch gsr 18 v-ec, men det går inte längre att smyga med den. Bara full spätta. Dessutom har chucken tagit stryk.
En gdr 210c vore najs, men jag kan köpa en ny gdx (solo) för 13-1400, vilket är tilltalande.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.