Har väl egentligen bestämt mig redan för denna men vore kul att höra om det finns några med lite erfarenheter?

Har funderat på 12voltaren (GTB 12V-11) också men tycker prisskillnaden är så pass liten att det inte motiverar att få en mindre och lite långsammare maskin.

Hur länge håller de långa specialbitsen till MA55?

mexitegel mexitegel skrev:
Har väl egentligen bestämt mig redan för denna men vore kul att höra om det finns några med lite erfarenheter?

Har funderat på 12voltaren (GTB 12V-11) också men tycker prisskillnaden är så pass liten att det inte motiverar att få en mindre och lite långsammare maskin.

Hur länge håller de långa specialbitsen till MA55?
Blev det något köp och erfarenhet?

Funderar på GTB 12v-11 eftersom den i ärlighetens namn inte kommer användas så mycket.
Men funderar på om 12v är för klent om man ska köra hårdare "gipsskivor" typ fermacell.

Det blev 18-voltaren. Det som vägde över var den högre skruvhastigheten och momentet, 50% gör skillnad och det går bara att mata på.

Sedan jag kört ett par större renoveringsprojekt har jag nästan uteslutande börjat köra 18V-maskiner då det går så mycket fortare att jobba. Tyngden är en nackdel men fördelarna väger över.

• Gilla
HSchang och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.