16 933 läst ·
19 svar
17k läst
19 svar
Erfarenheter av Bjelin fiskbensparkett
Jag har lagt 110 kvm "riktig" parkett i fiskbensmönster. Med fris och sammanhängande mellan rummen. Med riktig menar jag massiv ekstav som hellimmas mot underlaget, slipas och behandlas. Det var rätt slitsamt men blev sjukt bra.
Innan jag bestämde mig var jag också inne på det golvet du funderar på. Beställde t.o.m. hem prover. Är väldigt glad att jag slöt bort det. Enligt mig är känslan inte i närheten. Däremot är priset, och jobbet (tror jag), ungefär det samma.
Varför göra samma jobb och lägga samma pengar för att få något som är mycket sämmre?
Innan jag bestämde mig var jag också inne på det golvet du funderar på. Beställde t.o.m. hem prover. Är väldigt glad att jag slöt bort det. Enligt mig är känslan inte i närheten. Däremot är priset, och jobbet (tror jag), ungefär det samma.
Varför göra samma jobb och lägga samma pengar för att få något som är mycket sämmre?
Vart köpte du din ekstav?N nybyggarn3 skrev:Jag har lagt 110 kvm "riktig" parkett i fiskbensmönster. Med fris och sammanhängande mellan rummen. Med riktig menar jag massiv ekstav som hellimmas mot underlaget, slipas och behandlas. Det var rätt slitsamt men blev sjukt bra.
Jag köpte av parkettkontakten. Far och son som jobbar som golvläggare och dessutom säljer golv till oss som vill lägga själva. Jag upplevde priset som helt ok men framförallt supportar dom sina kunder vilket var avgörande för mig. Fick hjälp med allt både handhavandefrågor och golvets utformning.B Brownie9 skrev:
Klicka här för att svara