16 933 läst ·
19 svar
17k läst
19 svar
Erfarenheter av Bjelin fiskbensparkett
Sida 1 av 2
Hej!
Jag och min sambo är inne på att lägga fiskbensparkett i klickmodell från märket Bjelin. Därför vill vi nu kolla runt vad folk har för erfarenheter av detta golv? Har försökt surfa runt men inte hittat så många trådar om detta, endast en från 2014 vilket inte känns så relevant då golvet har uppdaterats en del. När vi pratade med en golvslipare om Bjelins fiskbensparkett sa han att det var skit och inte gick att skura då det består av MDF vilket sväller vid skurning...
Tacksam för all erfarenhet vi kan få, bra som dålig!
Jag och min sambo är inne på att lägga fiskbensparkett i klickmodell från märket Bjelin. Därför vill vi nu kolla runt vad folk har för erfarenheter av detta golv? Har försökt surfa runt men inte hittat så många trådar om detta, endast en från 2014 vilket inte känns så relevant då golvet har uppdaterats en del. När vi pratade med en golvslipare om Bjelins fiskbensparkett sa han att det var skit och inte gick att skura då det består av MDF vilket sväller vid skurning...
Tacksam för all erfarenhet vi kan få, bra som dålig!
Bjelins HDF är bra. Jag har tagit hem några provbitar från dom och stresstestade dom med hammare, blötläggning och repning. Duschade dom och lät dom ligga i vatten en halv dag. Såg ingen som helst svällning!
Det enda negativa jag kan komma på gällande bjelins ekstavar är att det inte blir exakt samma utseende som ett platsbehandlat golv. Det är snyggt ändå.
Ett platsbehandlat golv kommer ha mer osynliga skarvar
Det enda negativa jag kan komma på gällande bjelins ekstavar är att det inte blir exakt samma utseende som ett platsbehandlat golv. Det är snyggt ändå.
Wow det var ambitiöst! Låter ju toppen, skönt att veta, tack så mycket för infon.S SomePenguin skrev:Bjelins HDF är bra. Jag har tagit hem några provbitar från dom och stresstestade dom med hammare, blötläggning och repning. Duschade dom och lät dom ligga i vatten en halv dag. Såg ingen som helst svällning!
Renoverare
· Kalmar län
· 2 600 inlägg
Har lagt den vitlackade varianten och är väldigt nöjda än så länge, dock bara legat på plats i några månader. Oerhört bra toleranser och passform.