I
Hej,

Jag har tittat på olika avfuktare men har inte hittat någon modell som riktigt känns rätt för mina behov, så jag söker nu efter alternativ. Det verkar dock vara lite knepigt eftersom den svenska marknaden till stor del domineras av Woods när det gäller etablerade märken, vilket är förståeligt med tanke på det är svenskt.

Det gäller en avfuktare till en tvättstuga i en uppvärmd källare. Tidigare har vi haft en Woods-avfuktare med kapacitet på 20 liter per dygn, avsedd för cirka 80 kvm. Den behövde vanligtvis omkring 2,5 till 3 timmar för att torka en maskin tvätt. Tror det är bra om utblåset är Oscillerande.

Har ni erfarenhet av andra märken eller modeller som ni kan rekommendera?

• Gilla
Fideliox
  • Laddar…
I
Köpte hem en Woods MRD20 och körde mina tester. Kan konstatera att den presterar minst lika bra när det gäller att torka tvätten, till och med något bättre, mer i nivå med den äldre maskinen vi har. Luftflödet är dock inte riktigt lika starkt, så man förstår att den andra täcker ett större område. Det är ändå tillräckligt för att få tvätten att röra på sig, och dessutom har den oscillerande utblås, vilket den andra saknade.

Om vi behöver täcka en större yta tror jag det är smartare att använda två maskiner och placera dem på olika ställen. Då kan vi behålla den äldre och låta den komplettera under sommaren i resten av källaren.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.