Jag köpte en Miele KWT 4154 UG-1, mina krav var att den skulle få plats under bänken och den skulle ha två zoner.
Ljudnivån är helt ok, den är inte helt tyst man hör när kompressorn går om man står bredvid den.

Hade lite planer för att sätta in en likadan vinkyl som din ! Är du nöjd med den ? När jag byggde vårt hus så satte vi in miele påkallat o då kunde man köpa dem på dem flesta ställen , men nu verkar det inte finnas på så många ställen på nätet ? Vart köpte du din ?
Patrik

Efter att ha sökt rejält på nätet och kollat en hel del tyska sajter så beställde vi en Climadiff Avintage AV54SX från vinkylen.se, kostnad 11 000 kr.

Hade bara varit marginellt billigare att köpa från annat EU-land (om man inte springer på ett supererbjudande) så då köpte jag hellre från svensk leverantör så det inte blir strul med framtida garanti.

Den är 2-zoners och har samma storlek som ett vanligt bänkskåp. Vi kommer ha den under 2 st Siemens ugnar som sitter i ett Ikea Modul-skåp.

Climadiff har en liknande modell som är ca 1000 kr billigare men den har en fulare dörr samt så är kylaggregatet lite sämre. Titta även på Liebherr men den var som billigast ca 5000 kr dyrare vid leverans från Tyskland och frugan tyckte inte den var snyggare.

Finns en hel del billigare fabrikat men verkar ha tveksam kvalitet och låter nästan alltid mer (vilket kan vara störande i ett kök).

Avantage

av54sx_stor.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

M
Jordkällaren?

MaxPax skrev:
Jordkällaren?
Varför inte, det ena motsäger ju inte det andra eftersom ovan är en serveringskyl och någonstans måste man ju även förvara övriga flaskor :-)

Skönt att man har ett källarutrymme som ligger på 12-14 grader (beroende på årstid) där det gick att bygga ett ställ som rymmer 200 flaskor:)

Fast jag lagrar ju bara vin jag gjort själv.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.