12 462 läst ·
97 svar
12k läst
97 svar
Erfarenhet IKEA Vinterkall
MM det är många många år sedan jag handlade på dessa två ställen.P paralun skrev:
för över tio år sedan reklamerade jag en såg som höll i 10-15sekunder, då sa säljaren att jag skulle i fortsättningen fråga först så jag inte fick grejer från kina.
swedol är lika, köpte arbetskläder som inte höll första tvätten, visade sig vara från PRC oxå, reklamerade frågade om de hade kläder från icke kina men de sa att det mesta de sålde var från kina, det jag kunde göra var att specialbeställa fristads.
Jo klart jobbigt att handla... men nu har vi ju lekt "björnen sover" i 20 år och att klandra Ikea tycker jag är fel.electroluxaren skrev:MM det är många många år sedan jag handlade på dessa två ställen.
för över tio år sedan reklamerade jag en såg som höll i 10-15sekunder, då sa säljaren att jag skulle i fortsättningen fråga först så jag inte fick grejer från kina.
swedol är lika, köpte arbetskläder som inte höll första tvätten, visade sig vara från PRC oxå, reklamerade frågade om de hade kläder från icke kina men de sa att det mesta de sålde var från kina, det jag kunde göra var att specialbeställa fristads.
Att leta ursprung för varje vara driver nog många till vansinne och det ska ju vara "billigt".
man behöver inte leta det står tydligt på allt om man bryr sig.P paralun skrev:
vansinnig blir man när saker och ting går sönder alldeles för tidigt
Och man skall absolut inte klandra Kina i heller för de tillverkar med den kvaliteten som beställaren vill ha, vill man betala så får man otroligt fina grejer med mycket hög kvalitet. tro mig jag har jobbat mycket med PRC.
Jo men när någon står på Jula eller Biltema så styr prislappen och det kan vara ett viss besvär att hitta märkningen. Jag kan inte se någon skillnad om man besöker Ikea och handlar.electroluxaren skrev:
Men vi kommer nog inte längre!
För hempularen, byggahus politruk, som har för vana att radera mina inlägg, har nog ingen dold agenda utan det räcker troligen med vetskapen om att det är billigt i inköp.P paralun skrev:
IKEA är skitduktiga på att dölja ursprunget. troligen med EUs goda minne.
Men Vi släpper detta nu. för snart är även detta inlägget raderat
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 863 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 863 inlägg
Du kanske skulle fundera på att reflektera över din egen personlighet och hur du uppfattas av andra medmänniskor när du uttrycker dig så kanske din inlägg får vara kvar.electroluxaren skrev:För hempularen, byggahus politruk, som har för vana att radera mina inlägg, har nog ingen dold agenda utan det räcker troligen med vetskapen om att det är billigt i inköp.
IKEA är skitduktiga på att dölja ursprunget. troligen med EUs goda minne.
Men Vi släpper detta nu. för snart är även detta inlägget raderat
Om du tycker att jag är den roligaste på byggahus formet så måste du ha ett tråkigt liv i övrigt och för det tycker jag faktiskt väldigt synd om dig. Samtidigt förklarar det också varför du uttrycker dig på det sätt du gör.electroluxaren skrev:
Det vore bra om midea köpte upp elx så visste alla att det var kinesiskt precis som volvo. Det skulle bli enklare för presumtiva kunder att göra ett aktivt val.P paralun skrev:Jo nu postade jag ju länken till fixpart och jovisst finns det reservdelar från Midea.
Kan inte tänka mig att det inte finns service.
Angående Midea så har det då under en längre tid varit rykten om att de skulle köpa upp Electrolux men affären verkar ha gått i stå.
[länk]
Sen är då Midea ett mycket stort kinesiskt bolag med 150000 anställda.
[länk]