Hej!
har nu titat på kök i två månaders tid och måste säga att jag är lite konfunderad:confused:.
Har tittat på de flesta märkena och vissa av dem har gått bort direkt för att jag inte gillat deras design, d v s inte hittat någonting bland deras olika modeller som tillatat mig. Jag kan tänka mig Siematic som jag tycker gör snygga kök. Men faktiskt också IKEA. Jag är inte så priskänslig - däremot vill jag få vad jag betalar för! Prisskillnaderna är enorma, och trots att jag vet att t ex Siematic har en annan kvalité så undrar jag om de verkligen är såååååå mkt bättre.
Häromdagen råkade jag gå förbi en Marbodal butik (hade inte tittat på dessa än). Och jag blev väldigt positivt överraskad. Marbodal är också mycket billigare än Siematic. Har hittat minst ett kök där som jag kan tänka mig och tycker inredningen mm i lådor och skåp är helt ok. När jag är ute och kikar lite på nätet så ser jag inte så mycket kommentarer om Marbodal. Här inne finns några lite äldra trådar om vart de ligger prismässigt jmft med andra kök, men det skulle vara värdefullt att höra från er som faktiskt har köpt ett marbodal kök. Är ni nöjda? Någonting som är mindre bra?
Tack på förhand!
Mimmi

Byggde om köket för ca 2 år sedan och installerade då ett Marbodalkök. Massiv ek i luckorna. Kan inte säga annat än att vi fortfarande är helnöjda. Tycker det känns gediget. Färdigmonterade stommar är ett plus. Ok, stommarna är enfärgade men stommarna till de skåp som har vitrinluckor är ekmönstrade precis som luckorna.

Tittade på flera tillverkade innan vi fastnade för Marbodal. Det som avgjorde var deras lösning på hörnskåpets snurra.

Tack - precis vad jag vill höra :-)

Paul-Staffanstorp
it-snubben skrev:
Byggde om köket för ca 2 år sedan och installerade då ett Marbodalkök. Massiv ek i luckorna. Kan inte säga annat än att vi fortfarande är helnöjda. Tycker det känns gediget. Färdigmonterade stommar är ett plus. Ok, stommarna är enfärgade men stommarna till de skåp som har vitrinluckor är ekmönstrade precis som luckorna.

Tittade på flera tillverkade innan vi fastnade för Marbodal. Det som avgjorde var deras lösning på hörnskåpets snurra.
Vilken menar du då ??
Diskusvarianten där luckorna åker in i skåpet eller ??

I så fall kan jag upplysa dig om att HTH har liknande variant i sitt Mondoskåp. ;)

Smedstorps lösning på instickshörnskåp tycker jag är riktigt bra t.ex...

Tycker alla större tillverkare har något bra man skulle vilja ha i sitt eget kök så det lär väl bli att själv skaffa godbitarna från flera olika när man har tid att byta sitt eget kök... :rolleyes:

Vårt hus är byggt 1987 och det sitter Marbodal kök samt badrumsskåp med luckor.
Frugan rengjorde luckorna och behandlade dem med träolja.
De blev som nya igen. Vi har massiva ekstommar med ekfanér i speglarna.
Problemet börjar bli att man skulle vilja ha in nåt mera tidsenligt men köket är så fräscht att det gör ont i kroppen att kasta ut grejorna.
Kvalitét heter det nog eller "prisvärt"
Vi är och har varit mycket nöjda med vårt val av Marbodalköket.

Har ett Marbodal kök i massiv ek från 2003 och vi är en liten barnfamilj och kan inte säga annat än att vi faktiskt är riktigt nöjda med kvalitén, efter 7 år ser luckorna fortfarande ut som när vi köpte köket.
Enda problem vi haft är att gångärnen blir slitna och man måste köpa nya men dom vi fått byta på är under diskhon, hörnskåpet för kastruller och luckan för glas och tallrikar (är ju dom man öppnar femtielva gånger om dan)

där är 10 års garanti på blums gångjärn men jag kommer inte ihåg när dom började med den garantin

J
Mycket nöjda kunder som har Marbodal.

Har det hemma också och frugan gillar det verkligen.

F
Vi fick leverans av vårt Marbodalkök i måndags och hittills är vi väldigt nöjda i alla fall.. :)

Allting har funkat väldigt smidigt med beställning, ändringar, leverans osv.

När vi fått det monterat och levt med det ett tag får jag väl återkomma med lite mer praktiska synpunkter.

Vad roligt! Bara positivt m a o. Tack för tipset om gångjärnen. Det kan man ju fråga om när man beställer, d v s hur lång garantin är på dem.
Skall boka in mig på ett möte och så får vi se vad det blir :-).

Har nyligen monterat ett Myresjökök hemma, och är riktigt nöjd.
Det är väl samma som Marbodal i stort sett, iaf stommar, inredning och gångjärn mm

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.