Någon som har några synpunkter/erfarenheter av denna laser? Verkar ha hyffsat vettiga funktioner och ett bra pris. Är riktigt sugen på att slå till , men funderar på om jag missat något?

Ingen erfarenhet av den.
Verkar vara ett mellanting mellan GLL2 och GLL2-50.
GLL2 får du för runt tusenlappen i Tyskland.

Vad får du ge för GLL3X och varifrån?

Finns på ebay för 7-800. Har fastnat för ett erbjudande med gll3x + stativ bs150 för ca 950:-
Har lite svårt att motivera ett köp av en gll 3-80 och tyckte denna såg intressant ut.

Intressant.
Är det bara GLL 2-80/3-80 som är 360 grader (och funkar i tak)?

degas skrev:
Intressant.
Är det bara GLL 2-80/3-80 som är 360 grader (och funkar i tak)?
Ja, av Boschs lasrar så.

Gll 2-80 har jag, används dagligen sedan 2 år. Riktigt bra laser vid montage av undertak.

Då får jag spara lite till, då... :)

Så vad säger den samlade kunskapen här på bygga-hus, är den ett bra köp? Kikade lite på dewalt dw087 innan jag hittade denna och kan inte se att gll 3x skulle vara sämre.

dof skrev:
Så vad säger den samlade kunskapen här på bygga-hus, är den ett bra köp? Kikade lite på dewalt dw087 innan jag hittade denna och kan inte se att gll 3x skulle vara sämre.
Verkar väl helt ok, för den pengen. :)

Nu är den beställd iaf :)

T
Verkar bara vara ämnad för den asiatiska marknaden, väldigt bra pris för en blå Bosch.

Hittar inte den på Bosch hemsida.

Det finns en ny GLL3-50 och om jag fattat rätt så är det en "halv" GLL3-80...dvs den ritar 3 linjer men inte 360gr
Jag vet inte vad den kostar.

T
Remne skrev:
Det finns en ny GLL3-50 och om jag fattat rätt så är det en "halv" GLL3-80...dvs den ritar 3 linjer men inte 360gr
Jag vet inte vad den kostar.
Runt 2800 kr!

GLL3-50.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

För dom pengarna får man ju en 2-80, inget svårt val då.

Stefan N skrev:
För dom pengarna får man ju en 2-80, inget svårt val då.
Jag tycker inte valet är självklart. Jag har en 3-80 och har använt det tredje strecket mycket. Naturligtvis håller jag med om att även 360 grader är väldigt användbart, men jag hade nog haft svårt att välja om jag bara kunde få en av funktionerna.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.