Jag ska lägga uteklinkers (60x60) på ett platttak (lutning 1:100), ca 25 kvm, och vill helst slippa använda sättsand av flera anledningar.
Jag har spanat lite på följande system:
Pavepad
https://www.pavepad.dk/se/
Justerbar terrrassfot
https://kakelgiganten.se/pedestal-terrassfot-50-75mm.html
Någon som har hands on erfarenheter av dessa?
Spontant så verkar det smidigare, om än lite dyrare, att ha en justerbar terrassfot.
Tack på förhand!
Jag har spanat lite på följande system:
Pavepad
https://www.pavepad.dk/se/
Justerbar terrrassfot
https://kakelgiganten.se/pedestal-terrassfot-50-75mm.html
Någon som har hands on erfarenheter av dessa?
Spontant så verkar det smidigare, om än lite dyrare, att ha en justerbar terrassfot.
Tack på förhand!
Produkter som diskuteras: "terrassfot"
Terrassfot justerbar Deck Support FAST
Terrassfot för en stabil grund
99 kr inkl moms
Läs mer
Om någon hittar hit för råd så kan jag säga att jag i slutändan valde en justerbar terrassfot. För en komplett idiot på bygg (jag är bättre på att programmera) så var de relativt enkla att jobba med. Bjuckar på några bilder för progress från fallfärdigt tak till (nästan) färdig terrass.
Summering, jag kan absolut rekommendera justerbara terrassfötter till nybörjare.
Kaputt
Återbyggt
Första plattan
Progress
Nästan klart
Räcket kvar
Summering, jag kan absolut rekommendera justerbara terrassfötter till nybörjare.
Kaputt
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Återbyggt
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Första plattan
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Progress
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nästan klart
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Räcket kvar
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hur blir känslan i det där. Känns det massivt när man går på det? Eller blir det burkigt?
Fötter står direkt på PIR-islolering (med tätskikt ovanpå) som sviktar lite. Men än så länge är det inget man tänker på. Eventuellt vickar någon platta, men det är nog mest fel. Får skruva lite extra på terrassfötterna någon gång.O Olf Oggler skrev:
Hej!T-dog skrev:
Jag ser att du gjorde utegolv med klinkers ”på fötter” för några år sedan. Vi står inför att byta ut sjöstensplattor så frågan är om vi ska välja ”fötter” och låta plattorna ligga kvar. Vad är din erfarenhet av klinkers med fötter efter denna tid? Har du upptäckt några nackdelar, vilka isf? Hur är känslan att gå på dem? Låter det annorlunda mot vanlig Stenbeläggning när man går på dem? Supertacksam om du vill svara!
Jag byggde en pergola med granitkeramik på justerbara terrassfot i våras. Jag är supernöjd.
Så pass nöjd att jag nästa år kommer att såga upp trallen vid grillarna och göra samma där. Sjukt smidigt att kunna lyfta upp plattorna om man behöver dra el eller vatten till till exempelvis utekök.
Så pass nöjd att jag nästa år kommer att såga upp trallen vid grillarna och göra samma där. Sjukt smidigt att kunna lyfta upp plattorna om man behöver dra el eller vatten till till exempelvis utekök.
Hej! Stort tack för svar! Är det lika ok att ha på gången till entrén? Inga nackdelar?S s97danl skrev:
Man måste lägga dem med lite fall så vattnet rinner bort. I min pergola med Brickmate 60x60 plattor blir vattnet stående tills det torkar upp. Kan tänka mig att det kan bli halt till vintern då granitkeramik inte suger åt sig som vanliga trädgårdsplattor. Men till vintern kommer jag inte att gå på dem.W Winthera skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden