Var och kikade på tarkett viva valnöt 3-stav. Riktigt snyggt golv till superpris, 199 kr per kvadrat. Golvet är tänkt till sovrum, allrum och kontor, vad är era erfarenheter av Tarkett viva?

Är ett riktigt skitgolv, vi la det i hela vårt hus för 2 månader sen och nu åker det ut igen. Är det sämsta tänkbara golvet du kan lägga, är fullt med repor och tål ingenting verkligen. Ångrar detta val av golv nåt så in i vassen.

Har lagt Tarkett Viva ek trestav i ett sovrum för ett år sedan. Ganska lätt att lägga. Det är ett livligt golv och vill man inte ha "konstiga trämönster" är det mycket som måste kasseras. Eller göra som vi, lägga de brädorna under dubbelsängen. Alternativt kan man vid superpris köpa på sig extra m2 och bara välja de snyggaste brädorna. Slitstyrkan kan jag inte uttala mig om då golvslitaget i vårt sovrum är obetydligt .

Redigerat:
Läggningssystemet är värdelöst mot ex golvabia lightwood. Men dom påstår sig ha marknadens starkaste lack

Har ingen erfarenhet av Viva men däremot av parketten Salsa 14 mm som var lätt att lägga och väldigt snygg men som repades nåt fruktansvärt av hundens klor. Och då har jag en gammal lugn hund... Kommer aldrig mer att välja Tarkett igen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.