Hej!

Det är lite för mycket inbrott och skit i området så det börjar bli dax för att byta ut vårt 10 år gamla larm mot ett som är uppkopplat mot larmcentral

Till min förtjusning verkar det ha hänt en del på 10 år :)
Securitas larm verkar ha en rätt ok app, stöd för Z-wave, IP-kameror, möjlighet att skapa scener och som grädde på moset ID-lock 150 (som vi redan har).

Det är dock några grejer som jag undrar över...
1. Är det någon som har lyckats koppla upp andra IP kameror mot deras system än de som de själva säljer?
2. Är det någon som fått de kameror som Securitas säljer att fungera med Synology Survailance station?
3. Går det att styra samma Z-wave enhet från både Securitas system och tex Fibaro?
4. Går det att styra så att det larmas av när man låser upp ID lock?
5. Kan man även se inspelningar/live feed från kameradektetorerna i appen?

Har hittat en tråd om det larmet och där verkade de flesta rätt nöjda men den har inga inlägg sen ungefär ett halvår tillbaka. Ni som har det larmet, vad tycker ni om det? Hur sköter sig Securitas, sker det någon vidare utveckling av produkten?

Redigerat:
Har Securitas Larm sen ett halvår tillbaka. Dock utan kameror så de frågorna kan jag inte svara på.

Är i alla fall mycket nöjd så här långt. Haft en del kontakt med kundtjänst både via mail och telefon och fått mycket bra service.

Känns som att de utvecklar kontinuerligt. Appen har blivit betydligt bättre och det har kommit ett par nya komponenter bara under tiden vi haft larmet.

• Gilla
Maveric77 och 1 till
  • Laddar…
Har läst på lite mer (det är ju i grunden Alarm.com produkt så det finns en hel del info) och snackat med Securitas.
Det verkar vara en rätt kompetent produkt faktiskt, inte bara ett larm utan även en enklare form av Z-wave controller.
Här i Sverige har de valt att begränsa antalet typer av enheter som de stödjer pga att det är ett helt annat koncept i USA (där larmet installeras av professionella installatörer) och i Sverige (där det oftast installeras av köparen själv och då ställer det högre krav på användbarheten).
Därför så finns det (än så länge) bara en liten av möjligheterna exponerade för den svenska marknaden.
Dock dock pågår det en löpande vidareutveckling av konceptet gällande nya enheter, utökade stöd för z-wave produkter. bla är doorbell kamera verkar vara på G.

Prismässigt ligger de rätt bra till oxå, du kan ifs inte använda grejerna utan att ha ett abonnemang.
Men kostnaden är den samma oavsett hur många enheter av deras komponenter du ansluter(förutom IP-kameror då det kostar 40kr/månad extra för varje ytterligare 4 kameror du vill ansluta).

All info ang det svenska konceptet är från säljare på Securitas och bör betraktas med en god potion av källkritik :)

• Gilla
Mats
  • Laddar…
N noone70 skrev:
Har läst på lite mer (det är ju i grunden Alarm.com produkt så det finns en hel del info) och snackat med Securitas.
Det verkar vara en rätt kompetent produkt faktiskt, inte bara ett larm utan även en enklare form av Z-wave controller.
Här i Sverige har de valt att begränsa antalet typer av enheter som de stödjer pga att det är ett helt annat koncept i USA (där larmet installeras av professionella installatörer) och i Sverige (där det oftast installeras av köparen själv och då ställer det högre krav på användbarheten).
Därför så finns det (än så länge) bara en liten av möjligheterna exponerade för den svenska marknaden.
Dock dock pågår det en löpande vidareutveckling av konceptet gällande nya enheter, utökade stöd för z-wave produkter. bla är doorbell kamera verkar vara på G.

Prismässigt ligger de rätt bra till oxå, du kan ifs inte använda grejerna utan att ha ett abonnemang.
Men kostnaden är den samma oavsett hur många enheter av deras komponenter du ansluter(förutom IP-kameror då det kostar 40kr/månad extra för varje ytterligare 4 kameror du vill ansluta).

All info ang det svenska konceptet är från säljare på Securitas och bör betraktas med en god potion av källkritik :)

lyckades du installera andra Z wave produkter trots allt? Jag har försökt med Telldus och något annat märke (ej fibaro/aeotec) utan framgång!! Provade massa olika budget versioner (rörelse detektor/magnet dörr larm). Det går att para ihop med styrenheten men de dyker inte upp på appen där Securitas egna produkter finns listade. Pratade support x flera som bara säger prova dig fram med andra märken. Någon erfarenhet med det? Har varit lite strul med appen generellt för mig så vet inte om felet bara finns hos mig.

G Goodfarm skrev:
lyckades du installera andra Z wave produkter trots allt? Jag har försökt med Telldus och något annat märke (ej fibaro/aeotec) utan framgång!! Provade massa olika budget versioner (rörelse detektor/magnet dörr larm). Det går att para ihop med styrenheten men de dyker inte upp på appen där Securitas egna produkter finns listade. Pratade support x flera som bara säger prova dig fram med andra märken. Någon erfarenhet med det? Har varit lite strul med appen generellt för mig så vet inte om felet bara finns hos mig.
Har mailat en del med secondline support
De flesta saker som larmet styr så som wallswitch, lampor mm fungerar
Saker som larmet kan reagera på så som vatten sensorer eller rörelse dec fungerar inte

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.