Hej

Vi håller på att välja husleverantör. En av de hetare kandidaterna är Rörvikshus. Är det någon som har erfarenhet av dem? Både positiv och negativ. Vi är intresserade av information om både i urvalsfasen och efter inflyttning.

//Rorobono

Hej ! Vi är också intresserade av Rörvikshus men har inte hittat någon information på forumet som "ger" något. Deras hemsida är ganska knapphändig vad det gäller standard, tillval och annat. Är det någon som vet vilket annat husföretag man kan jämställa dem med?

Oj, det var jättefina hus!!! ;D
Vi letar efter ett 1,5 plans hus och deras Sten verkade ha en väldigt fin öppen planlösning. Vi kontaktade dem genast för att få mer information.
Är också jätteintresserade av vad andra här på forumet som har erfarenheter av Rörvikshus (prisuppgifter, kvalitet, leveranstider m.m.) kan berätta om dem.

Vi har köpt en tomt av en återförsäljare av Rörvikkhus. Tomten var en stor som nu styckats, vilket inte har varit helt problemfyllt. Fördelen fick vi lovat att vi själva kunde rita ett hus som vi ville ha. Som de i sin tur byggde. Återförsäljaren har blivit som ett skitigt filter mellen oss och arkitekten. Han håller inte vad han lovar, ger gladkalkyler fast han inte har en aning. Och när väl bläcket torkat, har vi inte hört mycket från honom (ÅF).
Vi har nu (som andra) gått direkt till Rörvikshus, vilka inte vill ha kontakt med oss direkt, även om ÅF inte ger oss den hjälp vi behöver. Att tillägga har ÅF endast varit verksam sedan i Maj.

Vi hade kontakt med Rörvikshus i vår upphandling, jag pratade med konstruktören och säljchefen och de var bra att diskutera med. Det som direkt avgjorde att de föll bort var deras kommentar om att vårt hus inte gick att bygga enligt medskickade konstruktionsritningar, gjorda av välmeriterad konstruktör.
De ville ändra en hel del i dimensionering och allmän utformning så det blev inget.
De räknade aldrig klart då vi inte kom överens om konstruktionen så jag har inga priser.

Flera andra leverantörer hade inga som helst problem att klara av konstruktionen.

Jag kommer (förhoppningsvis) att bygga ett Rörvikshus. Jag och min sambo har köpt tomt av dom, och har skrivit ett köpeavtal på ett hus av typen Villa Sten... :)

I början var allt frid och fröjd. Men sedan blev det strul med säljaren, och tillsist fick vi ta allt med Rörvikshus själva. Vi har blivit lurade på rätt mycket av säljaren, det bästa är att jag har alla brutna löften skriftligt, så vi får väl se om Rörvikshus kompenserar mig för detta... :-/

Kvaliteten är det nog inget fel på, men det mesta ligger ju på entreprenörens sida. Rörvikshus levererar ju "bara" ytterväggarna och takstolarna i stort sett.

Vi har varit och titta på orginalet till Villa Sten, och det var otroligt fint, men det är INTE Rörvikshus som byggt det. Det var arkitekten som "tog det med sig" när han började på Rörvikshus... ::)

Nästa vecka kommer att bli väldigt avgörande för vårt fortsatta bygge... Och jag lovar att dela med mig av precis allt som händer, och hela historien om allt vi blivit lurade på... Om någon är intresserad... :P Men först efter att dom har fått en ärlig chans att gott göra oss... 8)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.