270 läst ·
2 svar
270 läst
2 svar
Erfarenhet av impregnering av betongplattor
Hej,
vi lade om framsidan och uppfart (mot norr) för 12 år sedan med betongplattor. Läget är skuggigt så mossa och alger trivs bra.
Har nu precis högtrycktvättat allt (körde på Grön Fri också först), men funderar på om det vore värt att lägga på impregnering.
1. Är det någon som har erfarenhet att lägga på impregnering på gamla plattor (IOFS tvättade men de går ju inte att få kliniskt rena)?
2. Vilket märke ska väljas för impregneringen?
tack på förhand
vi lade om framsidan och uppfart (mot norr) för 12 år sedan med betongplattor. Läget är skuggigt så mossa och alger trivs bra.
Har nu precis högtrycktvättat allt (körde på Grön Fri också först), men funderar på om det vore värt att lägga på impregnering.
1. Är det någon som har erfarenhet att lägga på impregnering på gamla plattor (IOFS tvättade men de går ju inte att få kliniskt rena)?
tack på förhand
Produkter som diskuteras: "Grön Fri"
Grön-Fri Proffs 5 liter Jape
Tvätta bort alger utomhus
1 454 kr inkl moms
Läs mer
När man tvättar med högtryckstvätt sprider man lätt sporer så det blir mer mossa.Tvätta först och lägg sedan på något algdödande medel och låt regnet sköta resten.N nilbog skrev:Hej,
tack på förhand
Håller med Nissegandhi. Spara pengarna. Lägg på lämpligt rengöringsmedel 1ggr/år så regnar det rent.
Jag använder https://www.biltema.se/bilvard/exterior-bilvard/bilschampo/hogtrycksschampo-4-liter-2000033944 på mina betongplattor som får dåligt med sol. Funkar toppen. All påväxt försvinner.
25kr/l. Svårslaget literpris sett till resultat.
Tvättar inte ens plattorna innan utan bara spraya ut direkt från dunken. Magi.
Jag använder https://www.biltema.se/bilvard/exterior-bilvard/bilschampo/hogtrycksschampo-4-liter-2000033944 på mina betongplattor som får dåligt med sol. Funkar toppen. All påväxt försvinner.
25kr/l. Svårslaget literpris sett till resultat.
Tvättar inte ens plattorna innan utan bara spraya ut direkt från dunken. Magi.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Träbalkong med Axonite skikt? Någon erfarenhet?
Passivhus, ekologiska & hållbara hus -
Pannplåt erfarenheter
Information & Feedback -
Erfarenheter av hällar med FryingSensor, SenseBoil, SenseFry etc.
Vitvaror -
Betsil Takimpregnering erfarenheter
Tak & Vind -
Erfarenhet av "Klinker och stenimpregnering" för betonggolv?
Färg, Måla & Tapetsera