Hej,

Skall bygga om köket och behöver göra om en del av belysningen. Har nu vanliga spotlites för GU10 sockel med pottor ovanför (som jag kör LED i).

Om jag skall göra om elen utan att riva taket behöver jag spottar som inte har krav på en potta ovanför och bla Hidealite har sådana. MEN, det går inte att byta ljuskällan utan man måste byta hela spotten då.

Kört med IKEA´s LED som tyvärr har haft grymt dålig hållbarhet.

Är det någon som har erfarenhet av Hide a Lite? Bra eller dåliga?

/N

Dom är en stor leverantör av ljusprodukter. Dom har en mängd olika spottar, tror ej att det går att kategoriskt säga om de är bra eller dåliga, men har man blivit en så pass stor lev. av spottar så måste de ju ha gjort något rätt och ha grejor som kunderna uppskattar.

• Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
N niblom skrev:
Hej,

Skall bygga om köket och behöver göra om en del av belysningen. Har nu vanliga spotlites för GU10 sockel med pottor ovanför (som jag kör LED i).

Om jag skall göra om elen utan att riva taket behöver jag spottar som inte har krav på en potta ovanför och bla Hidealite har sådana. MEN, det går inte att byta ljuskällan utan man måste byta hela spotten då.

Kört med IKEA´s LED som tyvärr har haft grymt dålig hållbarhet.

Är det någon som har erfarenhet av Hide a Lite? Bra eller dåliga?

/N
Jag har 28 armaturer från Hidealite sedan 6 år. Nöjd så långt, inga defekter och bra kvalitetskänsla.

Jag har satt dom i ett innertak där jag inte ville bygga så mycket på höjden.

Tyvärr bodde jag bara kvar i 3 år, så fick inte se mer långsiktig hållbarhet än så.

Men jag minns att dom hade en beskrivning i stil med "Vi har samma LED's som dom billigare tillverkarna, men mer kostnad på kvalitetskontroll".
Vilket jag gillar, för det är ärligt.

För säkerhets skulle satte jag slang mellan alla spot-hål, och alla förgreningar gick att komma åt via hål, så det hade inte vart några problem att byta vid behov.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.