Hej på er.

Svärföräldrarna vill smälla upp en variant från Grästorpstugan. Inga problem för mig som snickare men föredrar ju såklart att bygga lösvirke och bestämma själv. Men svärföräldrar är ju svärföräldrar, så att säga.......ja, ni förstår.

Kvalite, kontakt, frakt osv. För och nackdelar. Tacksam för input!
MVH/Nils82
 
Det beror väl på vilken byggnad och vad du skall ha den till men mitt intryck av förrådsbodarna och de friggorna är att det är väldigt enkla konstruktioner. Sektioner med reglar 22*35 som sammanfogas till 44*35 och så någon liggande panel, kanske 17mm fjällpanel. Takstolarna var väll något grövre, kanske 45*70 på sin höjd. Du som snickare slänger ihop något bättre på samma tid som du tvingas bygga en sådan stuga.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.