Är det nån där ute som har köpt eljo sensos strömbrytare?

Håller på o renoverar o ska köpa nya strömbrytare. Har kollat runt lite o fastnade såklart för Ljungsströmbrytare men men priset kanske vart i det dyraste laget...

Så hittade jag eljos senso som jag föll direkt för o undrar om nån har installerat dessa?

Är dom bra? Dimmer, strömbrytare...hela kittet...

Kul om nån har lite erfarenhet av dessa  ::)

Konstigt montagesätt då du tänder åt höger med SENSO designen.

Kolla även in Mertens serier,riktigt prisvärda....

fredstu skrev:
Kolla även in Mertens serier,riktigt prisvärda....
har du nån hemsideadress?

:)

Pierre1981 skrev:
http://www.merten.de/html/en/1003.html
[länk]

Elbutiken tar även hem produkter ur Mertens sortiment som dom inte har i sin produktkatalog.
Tack...kolla in dom o dom vart ju inte så dåliga dom heller!

Nu e det bara att välja!

:D

Vi har Eljo Senso i hela huset. Elektrikern var dock helt förvirrad och satte dem åt fel håll (har vänt dem nu). De dimmers vi har (finns flera sorter) är av typen man trycker till för att sätta på och skruvar sedan upp och ner. Jag tycker inte att just den varianten är så bra för den går inte att skruva ner tillräckligt. Men det är en smaksak, jag ville ha den som nattbelysning i barnens rum men det blev alltså för ljust. Vi har även datauttag och TV-uttag. Bra sak är att man i en trefacksram kan få plats med ett TV-uttag, ett datauttag och en diagonalställt dubbelt eluttag! Har jag inte sett någon annan stans.

Vi var o kände lite på senso på Villamässan i Malmö nu i helgen,de kändes lite skrangliga , eller var de inte riktigt ditsatta på demotavlan?

Ellax skrev:
Vi har Eljo Senso i hela huset. Elektrikern var dock helt förvirrad och satte dem åt fel håll (har vänt dem nu). De dimmers vi har (finns flera sorter) är av typen man trycker till för att sätta på och skruvar sedan upp och ner. Jag tycker inte att just den varianten är så bra för den går inte att skruva ner tillräckligt. Men det är en smaksak, jag ville ha den som nattbelysning i barnens rum men det blev alltså för ljust. Vi har även datauttag och TV-uttag. Bra sak är att man i en trefacksram kan få plats med ett TV-uttag, ett datauttag och en diagonalställt dubbelt eluttag! Har jag inte sett någon annan stans.
Man brukar kunna justera in hur mycket det skall lysa på det lägsta med någon liten skruv...

Köpte 1 st Eljo Senso kronbrytare och upptäckte att dom saknar expanderbleck. Jag monterade nya från ett skrotat uttag som efter nedfilning och omgängning passade ferfekt. Det är ju knappast nåt man håller på med om det är flera uttag. Som om du har ett äldre hus där expanderbleck krävs så är det nog bättre att satsa på något annat.

Det finns klämmor att trycka på gamla dosor med gänghål i.

Klämmor med gänghål? Kan du utveckla det lite?

Metallfästklips man trycker på två stycken runt kanten på den gamla dosan.I cilpren finns skruvhål.E14 261 00 heter de.

SkaneErik skrev:
Man brukar kunna justera in hur mycket det skall lysa på det lägsta med någon liten skruv...
Angående dimmerns lägsta läge: JA - det var ju helt riktigt det gick att skruva ner. Nu har jag varit och vridit ner minnesskruven till lämpligt lägsta läge. Supertack för tipset!!! Tänk vad mycket man går och retar sig på som man ju kan fixa lätt! Då får jag ta tillbaka den kritiken mot Senso och då blir det bara bra saker kvar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.