Hej,

Vi skall snart bygga nytt hus och jag har tittat lite på CTEN http://www.cten.se/. Deras senaste väggsystem med en tjocklek på 50cm har ett U-värde på 0.103.
Deras väggar består av EPS cellplast både på utsidan och insidan med en gjuten betongstomme i mitten.

Om jag inte minns fel så är betongstommen 120mm vilket bör innebära att EPS cellplasten är 190mm på in och utsida.

Det finns en tidigare tråd i detta forum om systemet men den tråden är rätt gammal.
http://www.byggahus.se/forum/byggmaterial-byggteknik/42677-erfarenhet-av-cten.html

Någon som har några nya erfarenheter av detta system?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.