mexitegel mexitegel skrev:
Man ska inte blanda grönt och blått ;)
Nej då är risken att man börjar att närma sig Makita;)
Grön cirkel plus blå cirkel blir turkos cirkel, möjlig referens till Makita-färger.

• Gilla
  • Haha
TCG och 5 till
  • Laddar…
Just precis! :crysmile:

• Gilla
ceson
  • Laddar…
Detta var vad jag fick som svar från Bosch.

Utifrån informationen vi har så kan inte bosch se att denna är felkonstrurerad.
Det är meningen när man stänger dessa så skall man dra ihop dem ej putta in dem
.

Verkar som dom anser att dom är som dom skall vara.

Jag kan ju tycka att dessa inte skall ramla av oavsett, lite irriterande om jag duttar till den med en regel och den ramlar av. Jag har som tur är inte upplevt detta med mitt 3700.

Jamtestam Jamtestam skrev:
Detta var vad jag fick som svar från Bosch.

Utifrån informationen vi har så kan inte bosch se att denna är felkonstrurerad.
Det är meningen när man stänger dessa så skall man dra ihop dem ej putta in dem
.

Verkar som dom anser att dom är som dom skall vara.
Nej, det var ju inte fel på första MB A-klass heller, utan fel på svenskarnas dumma älgtest. Tyskar...:D

• Gilla
Nyfniken och 2 till
  • Laddar…
mattiasp mattiasp skrev:
Nej, det var ju inte fel på första MB A-klass heller, utan fel på svenskarnas dumma älgtest. Tyskar...:D
Die dumme (fulle) Schweden... :rolleyes:;)

Trist inställning av Bosch, problemet kommer ur tillverkningen, hålet är något koniskt för att släppa från gjutformen och de har inte velat lägga pengar på att bearbeta biten så att ytorna blir plana mot varandra.
Man borde kunna modifiera det relativt enkelt för att det ska stanna på plats.

Är det någon mer än jag som tycker att höjdjusteringen lämnar lite att önska också?

• Gilla
Olzzon
  • Laddar…
S
Är väl samma som när jag klagade på att de levererar sågen med stödet skjutet till höger så att man sågar i det när man fäller sågen första gången ..... Hade varit enkelt att lösa i fabriken med en ny instruktion....

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Haha, tysk ingenjörskonst är enligt dom själva så perfekt att de inte kan förstå varför det skulle behövas en ändringsprocess :D.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Fixerade med buntband, får se om de sitter kvar bättre nu :thinking: En blå Bosch-verktyg fastsatt med buntband, suddig bakgrund av träaltan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
RJMS och 1 till
  • Laddar…
Det är säkert så att man väl inser sitt misstag, men att alla sålda ex har denna bristande konstruktion. Att erbjuda alla en uppdaterad modell är .. för dyrt och pinsamt. Det hade ju varit lätt att ha en enkel hållare/förhöjda kanter, som brickan passar in i.

Mina stöd har dock aldrig ramlat av.

Finns det någon anledning till varför de ska gå att ta loss? Annars har jag funderat på att skruva ihop det hela.

mexitegel mexitegel skrev:
Finns det någon anledning till varför de ska gå att ta loss? Annars har jag funderat på att skruva ihop det hela.
Det enda jag kan tänka mig är 1) reservdel 2) lägre höjd.

Den passar ju in på själva huvuddelen utav bordet ifall man vill ha stoppet längre in utan att behöva flytta sågen

• Gilla
Strip
  • Laddar…
Jag vet inte om det är tänkt som en feature, men den trillar nog av om man råkar ställa den på stoppet. Och går därmed inte sönder.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.