Håller på att kolla runt efter cirkelsåg/sänksåg med skena.

Främsta behovet är att såga skivmaterial så därför är skena ett måste. Sänksåg är bästa men dyraste alternativet.

Såg att att man kan få Bosch GKS 18v Li för ca 2050 kr från Toolab (typ samma pris från Toolstop).
Bosch GKS 55 är typ 600 kr dyrare och Bosch GKT 55 typ 1700 kr dyrare. Är medveten om risken av avsaknad av klyvkniv.

Undrar om resultaten blir lika bra som med en sladdsåg? Nån som har erfarenhet?

Kan inte uttala mig om just GKS 18v, men imo är just cirkelsågar är bra mycket klenare på batteri än nät, mycket större skillnad än t.ex. slagborr. Skaffade en naken Ryobi då jag hade batterier, men den är hopplöst klen i allt över 20 mm. Skivor går bra dock.
Såg för något år sedan en annan tråd om just GKS 18v, sök.

GKS18V-LI är väl tyvärr inte sken-kompatibel.

Kolla priserna på www.idealo.de så bör du hitta lite billigare än från UK.
Bra priser på GKT55GCE med båda en och 2 skenor.

De sågar som har en beteckning som slutar på GCE är kompatibla med de nyaste skenorna som har gummiläpp.

Trådlyft--->Enligt instruktionsboken är den kompatibel med skena, det illustreras med bild. Är det någon som känner till vilken variant som fungerar?

Så gks 18v-57 funkar inte med bosch skenor? Jag som funtat på att köpa rn sådan som kompmement till min 55 gkt gce och gkt 18v52gc:crysmile:

T trojlee skrev:
Så gks 18v-57 funkar inte med bosch skenor? Jag som funtat på att köpa rn sådan som kompmement till min 55 gkt gce och gkt 18v52gc:crysmile:
Nej eller jo, den som heter 57G, funkar på skena:ok::cool:

• Gilla
trojlee och 1 till
  • Laddar…
Toppen(y)

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Jag har precis köpt en GKS 18V-57 (tyvärr inte G-modellen) då jag insåg att den inte har stöd för skena.

Vet ni om det finns någon annan typ av skenor som kan fungera? Eller går det att göra något åt det? Känns lite klantigt och tråkigt då skena är ett stort plus.

M mattias987 skrev:
Jag har precis köpt en GKS 18V-57 (tyvärr inte G-modellen) då jag insåg att den inte har stöd för skena.

Vet ni om det finns någon annan typ av skenor som kan fungera? Eller går det att göra något åt det? Känns lite klantigt och tråkigt då skena är ett stort plus.

GKS 18V-57 är inte kompatibel med några skenor.
Den numer ganska ovanliga GKS 18V-LI är däremot kompatibel med Bosch gamla skenor, Bosch FSN 140, samma som för de gröna.

M mattias987 skrev:

Det fanns en lös skenadapter till äldre skensystem, de som var 140cm långa, men den funkade inte nå vidare.
Tror tyvärr inte det finns någon till de nyare skenorna som har gummiläpp.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.